• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • mika78

Jag tänkte jag ska börja scrappa. Vad har ni för tips och råd att dela med er ? Ska försöka gå en kurs så att man kommer i gång. Såg att "papprika" har kurser, är det nån soma har gått där ?

• malin ulrika

Cino:
    (ursakta inga svenska bokstaver, har blivit nagat fel pa tangentbordet...)

Om texterna, om man vill gora pa datorn, sa finns det MASSOR av fina gratis fonter att ladda ner fran t.ex. www.dafont.com eller andra stallen. Man kan soka pa internet pa "free font" sa far man massa traffar...

• annika5064
    Fnyz skrev 2006-08-07 22:03:08 följande:
    Cino skrev 2006-08-07 21:42:24 följande: Ser att många har så fina texter på sina sidor, var hittar man dom? Antar att ni inte textat själva? när det är mycket text så brukar nog de flesta skriva ut på datorn...men vi textar i bland för hand åxå frör de kan vara kul för barnen när de bli äldre att man skrivit med sin egen handstil.jag har ettt album emd plastfickor eftersom ajg inte alls scrappar i någon ordning alls utan gör de jag känner för så är de bäst när man kan flytta runt sidorna. och i dem kan man ju sätt i förlägningsskruvvar när de börjar bli svårt å stänga albumet är redan uppe i 4cm skruvar å de är fullt igen
    Fnyz, hur många LO:s får du plats med i ett album med så långa skruvar? För det är väl det längsta man kan ha, eller?
  • MAMMSY

Ååååhh idag e jag så scrappsugen så det kliar i fingrarna typiskt att man har så mycket å göra bara... Får bli en nattscrapp

• Pyret78

Hej Mammsy!
    Här är en till som är scrapsugen, men det är späckat schema idag. Det får bli kvälls/nattscrap här med. Fast helst vill jag scrapshoppa

På söndag firar jag o maken 1-årig bröllopsdag samt att vi har dop för dottern. Nu frågade maken vad jag ville ha i "bröllopspresent". Jag svarade: "Ett presentkort på scrapgrejjor, så jag kan föreviga vårt liv i ett album"
    Vi får väl se vad han hittar på.

• MAMMSY
    Pyret78 skrev 2006-08-08 09:30:41 följande:
    Hej Mammsy!Här är en till som är scrapsugen, men det är späckat schema idag. Det får bli kvälls/nattscrap här med. Fast helst vill jag scrapshoppa På söndag firar jag o maken 1-årig bröllopsdag samt att vi har dop för dottern. Nu frågade maken vad jag ville ha i "bröllopspresent". Jag svarade: "Ett presentkort på scrapgrejjor, så jag kan föreviga vårt liv i ett album" Vi får väl se vad han hittar på.
    Ohhh snygg vinkling den ska jag komma ihåg!
  • Pyret78

Japp, alla sätt är bra... brukar man ju säga.

• Fnyz

Annika: 54 st har jag i den nu ska flytta över några till familjealbumet bara jag köpt ett för nu sitter alla i samma album även de på min studentbal å så.

men finns det inte längre skruvar jag har för mig att jag har sett 5cm skruvar eller har jag fel??

• Fnyz

med tanke på att de är dotterns första år album å de är 4 månader i de nu så skulle jag nog behöva 10 cm skruvar...hmmm

• Mystjejen

Buuuhuuu!!! Trodde att jag skulle få mina paket idag, det ena sickades i fredags.

Och nu när jag är sjuk och ensam och har all scrapptid i världen...men nej inte ett paket så långt ögat kan nå...typiskt!!
    Får väl se om jag kan göra något av det jag har. Men mitt förråd är intge så stort än.
    Hur förvarar ni era papper?
    Måste fixa någon bra förvaring för nu ligger de bara i en hög...inte bra...
Svar på tråden Scrapträsket 2