• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    annika5064 skrev 2006-08-08 13:09:20 följande:
    Någon göteborgare som har lust att gå? Eller från någon annan ort också... naturligtvis...
    Jag vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • malinka2

Jag har oxå fyndat knappar på second hand. hittade oxå ett sånt där stämpelset med MASSOR av små bokstäver, sånna där man hade när man var liten ni vet o satte på ett plasthandtag. Har inte använt än men NÅN gång kanske det kommer till användning...man vet aldrig

Vad brukar ni köpa för scraptidningar? Vilka tycker ni om? Själv har jag inte alls många (har precis beställt lite fler ) men scrapbook inspirations gillar jag!

• Johannapanna

Malinka: Jag har inga tidningar, men har tänkt skaffa. Var beställer du ifrån?

• Mystjejen

Åh nej!!! Beställde ju kort på Pixaco för ett tag sedan, de har fortfarande inte kommit och nu när jag kollade kontot så har de inte dragit några pengar heller. Någon som beställt+ Hur blev det för er? Drar de inte pengarna på en gång? Tråkigt om jag måste göra om allt. Väntar på kort till utmaningen... malinka2: har läst ett nr av scrapbook magazine, tyckte den var dålig, men det var ju bara ett nummer... Har beställt kreating keepsakes septembernummer så vi får väl se, men den verkar bra. Och så har jag en som heter scrapbookanswers (bara ett nr) och den var jättebra. Har inte så mycket erfarenhet av tidningarna heller...så det var en bra fråga!!!

• Mystjejen

Johannapanna: Jag beställde från scrap and giftcorner för jag köpte lite annat där också... De andra tidningarna har jag köpt på Ica och pressbyrån. (frågan var visserligen inte till mej men jag avarar ändå ...)

• Johannapanna

Mystjejen: Fy vad fuskigt att det finns såna tidningar på ICA hos dej! Här finns inget sånt och inte på Pressbyrån heller. Kan tillägga att där finns TVÅ tidningar om korsstygn. Får väl åka in till Göteborg och kolla.

• Mella72

På tal om tidningar så kan jag tipsa om den här sidan. Här kan man se var tidningarna man söker säljs eller så kan du beställa via internet:

www.press-stop.se/kiosken/

• MAMMSY
    Mystjejen skrev 2006-08-08 18:30:07 följande:
    Åh nej!!! Beställde ju kort på Pixaco för ett tag sedan, de har fortfarande inte kommit och nu när jag kollade kontot så har de inte dragit några pengar heller. Någon som beställt+ Hur blev det för er? Drar de inte pengarna på en gång? Tråkigt om jag måste göra om allt. Väntar på kort till utmaningen... malinka2: har läst ett nr av scrapbook magazine, tyckte den var dålig, men det var ju bara ett nummer... Har beställt kreating keepsakes septembernummer så vi får väl se, men den verkar bra. Och så har jag en som heter scrapbookanswers (bara ett nr) och den var jättebra. Har inte så mycket erfarenhet av tidningarna heller...så det var en bra fråga!!!
    Fick mina idag SUPERBRA blev dom
Svar på tråden Scrapträsket 2