• ayah2006

Profeten Mohammed!

Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?

• Svar på tråden Profeten Mohammed!
  • Amina 84

Sobi3

"vilket du som vanligt smet från frågan under förevändning att du inte lade artikeln för att vi får kommentera eller ifrågasätta, vilket ärligt talat gett mig ett ovederhäftigt intryck av din debattsställning."

????? Jag svarade på TS fråga och jag har påpekat att alla muslimer inte tror samma angående aishas ålder, säger än en gång att jag aldrig tidigare träffat en muslim som säger Aisha 9år det år något nyt för mig men nu hra jag fåt veta att det fins Wahabister dem tror på dem hadith som säger 9år och även shiamuslimer i Iran tror på dem hadith.
    Det fins för mig inget att diskutera jag har lagt fram fakta sedan att du har en annan tro det kan inte jag göra något åt.

• Konvaljen

TS:

antar att du redan fått svar men ja, det gjorde han. Han gifte sig även med en äldre kvinna, Khadidja, som sedan dog och Aisha blev hans sista hustru

• Sobi3

Amina 84

Innan du bombarderar hela tråden med korta inlägg väntar jag på dina kommentarer angående dom motargument på din artikel

• Sobi3

Xyra

Profeten Saw gifte sig med Sawda efter Khadijas död, Aisha var hans tredje hustru. Aisha var inte hans sista husttru förresten. När han dog hade han 9 hustrur.

• Amina 84

Sobi3

"i allmänhet och JAG i synnerhet, som en delaktig i debatten, har mina fulla rätt att fråga/ifrågasätta/kritisera och inte minst kräva svar på frågor som gäller själva ämnet"

Ts stälde en fråga som jag har besvarat, angående dina fråger så har dem inte direkt med ämnet att göra för du vill vist diskutera om sekter så då kan du starta en tråd om det för jag tycker oxå det är väldigt intressant ämne, men jag gillar dock inte att bli anklagad för att tillhöra sekter och jag tycker att det är en urlöjlig och hemsk debatteknik du har.

• Amina 84

Sobi3
    Ingen fara jag ska komentera i mån av tid nu vaknade min son så jag är tillbaks imorgon eller kanske ikväll InshAllah

• Konvaljen

En nyfiken fråga till Sobi3:

"Varför en muslim hänvisar till icke-islamiska sidor är något jag verkligen inte begriper."

Varför resonerar du så?
    Är det inte bra att underbygga sina argument med fakta som inte är präglade av den gemensamma kontexten?

bara nyfiken!

• Konvaljen

Sobi3:

okej, fel av mig. Jag menade att det var den sista hustrun han gifte sig med, eller har jag fel där också?

• Sobi3

Xyra

Du skulle resonera på samma sätt om en kristen hänvisar till islamiskakällor för att motbevisa Jesus gudomlighet. För mig är det samma sak att det är svårt för mig att vissa här refererar till sekter som inte har med islam att göra.

Svar på tråden Profeten Mohammed!