Profeten Mohammed!
Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?
Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?
Hibasmamma
Profetens Saw farfar gifte sig med en tolv-åring, han var rätt gammal då. Det står ingenstans i islamskällor att hans giftermål med Aisha handlade om några omständigheter än att det skulle kännas bekvämt att Abu Bakr fick träda in i profetens Saw hus när som helst.
"Men jag måste ju säga att händelsen berättade med Aishas egna ord låter ganska grym.."
Varför då? Hon var lyckliggift och älskad, hon äalskade profeten Saw så mkt att hon var svartsjuk på dom andra fruarna!
Sobi3:
Läste du inte hadithen jag la in? Om hur Aisha själv berättar om hur det gick till? Att hon gungade med sina kompisar när hennes mamma kom o tog henne? Att hon blev bunden? Att hon inte visste vad som pågick?
Har även läst en annan hadith om att hon tog med sin sina leksaker o att hon lekte med andra barn i profetens hus, så hur mogen var hon egentligen?
Något som är ännu sjukare är att INGEN reagerade på att samma sak händer idag!! Det visar ju oxå att det för vissas del ( inga namn nämnda ) handlar mer om att klanka på Islam än för att man faktiskt är upprörd! Och då är blir genast hela diskussionen rätt meningslös .
Hibasmamma
När var det sista gången du gungade? Säg inte när du var 5 år! Hade du inte leksaker när du var tonåring? Finns det inte vuxna som spelar tv eller dataspel? Hade dom sådana spel så skulle hon säkert föredra det före gungan. JAG GUNGAR OCKSÅ ibland fastän jag är 32 år gammal.
Var står det att hon blev bunden?
"så hur mogen var hon egentligen?"
Du finner ju det i den hadithen hon berättade, i dom hundra-tals ahadith hon återbrättade av profeten. Eller menar du att dom som spelar data-spel inte är mogna? Och näre blir man mogen tycker du? När man fyller 18?
"My mother handed me over to them and they tidied me up, then suddenly the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) was there."
Sobi3:
Får jag fråga varför du byter nick så ofta? Först öknens blomma, sedan Yaran och nu nytt igen?
För du är väl samma person?
hibasmamma, tidied me up betyder rättade till, rengjorde tied me up är binda.
så en pedofil kan komma undan bara han gifter sig med ett barn, menar du då sobi? då är det bara för äcklet att haffa tag i nån missbrukare eller nån och köpa sig rätten att gifta sig och då är det ok?
Hibasmamma
Så "handed me" betyder binda?
Ja du Hibasmamma, jag får byta namn när jag vill och hur jag vill så länge jag inte strider mot flsreglerna
Har du något emot det?
Vill du nu svara på mina frågor?
bluemountain
Bestäm dig vilken kultur du vill diskutera eller historia? Är det Sverige så är det pedofili att ha sig med personer under 15 år IDAG men förr var det tillåtet att gifta bort flickor i unga ålder som heliga Birgitta.
att leka till det ibland och att ha barnsinnet kvar kan inte likställas med att vara ett barn. tycker att man borde höja byxmyndigåldern till 18 för att många 15 åringar får press på sig att nu måste man ha sex för nu är man byxmyndig. För att även om man själv tyckte att man var vuxen när man var 15, 16, 17 så ser man tillbaka nu och vet att man var INTE det. Hur skulle då en 9 åring vara det!? Hur det var förr kan man inte ändra på, bara lära sig av och inte göra om samma misstag pga av att det är tradition!