Profeten Mohammed!
Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?
Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?
bluemountain
"bara för att man får så innebär det som sagt inte att alla har det....."
och bara för att man fyller 18 innebär inte att alla blir vuxna vid den åldern.
Nu ska jag be och sen går jag till sängen! God natt!
du sitter och säger bland annat att det är tradition att gifta bort barn i indien och då ska inte jag komma och säga att det är fel.... glömmer du bort vad du själv skriver..
du frågade varför jag jämför med sverige angående vad som är rätt och fel... jag svarade..
vad har 18 och icke-ännu-vuxen med bortgifta barn att göra? är ju en helt annan diskussion.
go´natt och på återseende
Sobi3
"Alla kan inte vänta till femton för att ha sex."
Vad har det med äktenskap att göra?
Sobicitat:
Förstår inte hur du uppfattade mitt inlägg, men jag och Fia diskuterade den frågan innan så jag vet att hon båda kritiserar islam och pedofili, och för att komma med motargument skrev jag då om båda bibeln och hur det var i Sverige. Så jag tycker man ska skaffa info innan man uttalar sig
URSÄKTA???
Jag har ett svgt minne av att vi disskuterat om Ayisha tidigare, minns inte vem jag hade disskusionen men det var väl bl.a med dig då antar jag.
När har jag kristiserat Islam??
Pedofili däremot kritiserar jag och det är väl inget konstigt...eller?
Är det för att jag ifrågsatte hur en guds man kunde gifta sig med en 9 årig flicka, är det vad du menar är att kristierat islam?
Jag är själv kristen och har INGET emot muslimer eller islam för den delen, men om jag trodde att det ni tror på var sant skulle jag väl vara muslim ist.
Så för att man ifrågasätter så kritisrera man, ja det kanske är samma sak enligt vissa?
Sen ville jag bara kommenatera ang heliga birgitta.
Jag tycker 13 är alldelses för ungt för att gifta sig vare sig det är av tvång eller fri vilja.
Men alla kan väl hålla med om att det händer bra mycket med en flicka från det att hon är 9år tills hon är 13??
När man är 9 är man ett litet barn, när man 13 är man ett lite större barn.
Men jag tror inte man är känslomässigt mogen för att ha ett sexuellt förhållande även om man fått sin mens som 7-åring!!
och för att komma med motargument skrev jag då om båda bibeln och hur det var i Sverige. Så jag tycker man ska skaffa info innan man uttalar sig
Sobi
Glömde kommenentera detta.
Vart i bibeln står det att barn har gift sig med äldre män för det första?
Sen undrar jag om alla ex som skrivits, tex att birgitta blev bortgift som 13 åring.
Vad har det med muhammed att göra.
Skulle det varit ok att birgitta blev bortgift som 13 åring, så därför är det ok att ayisha blev bortgift som 9 åring eller vad menas?
Hmm..
Sen måste jag tillägga att jag för inte så länge sedan såg något reportage ang hur tidigt ungdomar i sverige har sex.
Det man kommit fram till var att man Inte är redo för att ha sex känslomässigt förrens i 16 års ålder, specielt som tjej.
Även om man är färdigutvecklad vid 12 år och rent fysiskt klarar av att ha sex och kanske rent av vill ha det så är man alltså INTE redo för en sexuell relation då.
Detta trots att man i sverige ofta får sin mens vid 11-12 års ålder ska tilläggas
och då var man väl kvinna eller?
Fia sthlm,
Vad bra att jag hade rätt med mitt första inlägg då, att du alltså inte har kritiserat islam, vilket allting verkar vändas till i den här tråden.
Sobi3,
Vet inte vad som är sjukast, att ha sex med en 9-åring eller att gifta sig med henne.
Pedofili ÄR det iallafall.
DÅ kanske det inte fanns ett ord som pedofil, eftersom man bestämt att det var OK att göra så, precis som det var OK då med tortyr, dödsstraff, bålbränning osv osv.
Men för det så kan man väl titta tillbaka och säga att det var fel?
Eller skulle du gilla att din lilla 9-åring levde med en vuxen man istället för att leka med barnen på gården?