Profeten Mohammed!
Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?
Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?
Förlåt Gadget skrev ditt inloggningsnamn fel
Sobi3,
Du får det ju att låta som att Fia sthlm har totaldissat ett äktenskap med en 9 åring bara för att det är en muslim som gjort det.
Vad har det med Sverige att göra?
Är väl lika mycket pedofili vart än i världen det sker och i vilken religion?
BrideofRocky:
Nejdå, här i Sverige så är det helt okej för 13-14 åringar att ha sex med folk som är dubbelt så gamla som dem, bara de är kära. ;)
Sobi3
Tycker du att det är acceptabelt att även idag ingå äktenskap vid så ung ålder?
BrideOf Rocky
Nu pratar vi om en period då giftermål med unga flickor var lagligt båda enligt svenskalagar och islam. Vad dagens moraliska standard är för någon är en annan femma.
Bra poäng Gadget
VillVäl
Vi ser faktiskt olika på äktenskap eftersom för oss muslimer är det mycket viktigt att inte ha sex innan man gifter sig. I Sverige är det inte tillåtet att ingå ett äktenskap före man fyllt 18 år, och vid 16 år måste man ansöka hos kungen. Vad gäller att ha rätt att ha sex gäller det när man fyllt 15 år. För mig är det bättre att vara gift och ha sex med sin make/maka än att ha det med nån främling som man inte är gift med. och som jag skrev innan så gäller det båda att vara mogen fysiskt och mentalt.
Sobi 3,
Nej nej, jag förstår att du inte menar i dagens läge.
Självklart.
Men du fick det att låta som att Fia Sthlms inlägg var kritiseranade mot Islam och inte mot pedofili.
Lite taskigt bara.
Sobi,
Fast kruxet med det du skrev är ju att barn varken är mentalt eller fysiskt utvecklade för att ha ett förhållande.
På några nivåer.
Bara tanken på att en 9 årig flickas underliv ska behöva ta emot en vuxen mans "utrustning" får mig att vilja kräkas.
BrideOf Rocky
Förstår inte hur du uppfattade mitt inlägg, men jag och Fia diskuterade den frågan innan så jag vet att hon båda kritiserar islam och pedofili, och för att komma med motargument skrev jag då om båda bibeln och hur det var i Sverige. Så jag tycker man ska skaffa info innan man uttalar sig.
Sobi3
Vem är det som avgör om en "dagens 9-åring" är mogen fysiskt och mentalt???