• ayah2006

Profeten Mohammed!

Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?

• Svar på tråden Profeten Mohammed!
  • Sobi3

VillVäl

Jag vet inte! Jag misstänker dock att det finns 9-åringar som är mogna mentalt i dagensläge.

• elmah

snälla nån, det hände ju för så många år sen... undrar vad som hände i sverige då? Förvånad

• Sobi3

Elmah

Det var värre här då flickor giftes bort mot deras vilja, kvinnor brändes på bål, kvinnor som brändes tillsammans med sina herrar osv ...

• VillVäl

elmah

Detta har förmodligen hänt i Sverige för länge sedan men om jag har uppfattat det rätt så existerar detta fortfarande inom islam.

• Sobi3

VillVäl

"men om jag har uppfattat det rätt så existerar detta fortfarande inom islam. "

Var nånstans?

• elmah
    Sobi3 skrev 2006-07-08 23:06:19 följande:
    ElmahDet var värre här då flickor giftes bort mot deras vilja, kvinnor brändes på bål, kvinnor som brändes tillsammans med sina herrar osv ...
    så sant

men det är ju klart, det är alltid lika kul att ifrågsätta islam
    TS, menar inte dig, men de flesta som klänger ner på islam här på fl

dessutom har jag hört att jesus hade intresse för små pojkar!?
    någon som vet?
  • shitvadjaghatar

Men shit, alltså är det jag som missuppfattar totalt eller handlar den här tråden om att Mohammed var pedofil eller handlar den om att dom som tycker att det är fel att gifta sig med en 9 råring direkt dissar Islam och muslimer?

Blir helt förvirrad av den här tråden.

• VillVäl

Sobi3

"Jag vet inte! Jag misstänker dock att det finns 9-åringar som är mogna mentalt i dagensläge."

Jag uppfattade detta som om det var tillåtet.

Ställde även denna fråga tidigare:

"Tycker du att det är acceptabelt att även idag ingå äktenskap vid så ung ålder?"

Du svarade:

"För mig är det bättre att vara gift och ha sex med sin make/maka än att ha det med nån främling som man inte är gift med. och som jag skrev innan så gäller det båda att vara mogen fysiskt och mentalt."

Av detta drog jag slutsatsen att det fortfarande förekommer. Rätta mig om jag har fel.

Svar på tråden Profeten Mohammed!