• ayah2006

Profeten Mohammed!

Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?

• Svar på tråden Profeten Mohammed!
  • Rokka Jill
    Sobi3 skrev 2006-07-09 00:03:32 följande:
    VillVäl"Vad säger dagens islam om äktenskap vid så ung ålder?" Jag svarade på frågan innan VillVäl, att det handlar om att brudparen ska vara mogna båda fyskiskt och mentalt.
    vem testar o kollar upp detta?
  • Sobi3

Hibasmamma

Vad var det som är sjukt?

• Sobi3

Rokka Jill

Var skrev jag att 6 åringar blir mogna fyskiskt och mentalt?

• Hibasmamma

Sobi3:

Att gifta bort en 6-åring och ha sex med en 9-åring. Det tycker jag är sjukt.

• Sobi3

Hibasmamma

Så profeten Saw handlade fel enligt dig?

• Rokka Jill
    Sobi3 skrev 2006-07-09 01:00:29 följande:
    Rokka Jill Var skrev jag att 6 åringar blir mogna fyskiskt och mentalt?
    jag kopierar dina ord lite gran....

VillVälNär blir man vuxen enligt islam beror på 1. När man når pubertiteten 2. Den mentala mognaden. Aisha var mogen båda fysiskt och mentalt när giftermålet fullbordades

VillVälNär blir man vuxen enligt islam beror på 1. När man når pubertiteten 2. Den mentala mognaden. Aisha var mogen båda fysiskt och mentalt när giftermålet fullbordades

• Hibasmamma

nej jag tror det kan funnits andra omständigheter runt det giftemålet, vet tex. att han drömde om att gifta sig med henne innan. Men jag tycker inte det ska vara allmänt accepterat eller tillåtet. Skulle ladrig gifta bort min 6-åriga dotter om jag säger så. Profeten saw kan inte jämföras med vanliga människor o dagens samhälle är inte som det var då.
    Men jag måste ju säga att händelsen berättade med Aishas egna ord låter ganska grym...

• Rokka Jill
    Hibasmamma skrev 2006-07-09 01:04:31 följande:
    Sobi3:Att gifta bort en 6-åring och ha sex med en 9-åring. Det tycker jag är sjukt.
    tycker oxå det e sjukt
  • Rokka Jill
    Sobi3 skrev 2006-07-09 01:05:02 följande:
    Hibasmamma Så profeten Saw handlade fel enligt dig?
    straffbart i dagens läge som tur!
  • Sobi3

Rokka Jill

Du citerat mina uttalande, var skrev jag att 6 åringar blir mogna fyskiskt och mentalt?

"straffbart i dagens läge som tur! "

I Sverige ja , dock inte i andra kulturer.

Svar på tråden Profeten Mohammed!