• ayah2006

Profeten Mohammed!

Är det sant att profeten Mohammed gifte sig med en flicka som var 9 år och hette Aisha?

• Svar på tråden Profeten Mohammed!
  • Sobi3

BrideOf Rocky

För det första profeten Saw var inte pedofil, och för det andra så tror jag du hänger inte med, och vad det beror på vet jag ärligt inte!

• elmah
    BrideOf Rocky skrev 2006-07-08 23:21:12 följande:
    Men shit, alltså är det jag som missuppfattar totalt eller handlar den här tråden om att Mohammed var pedofil eller handlar den om att dom som tycker att det är fel att gifta sig med en 9 råring direkt dissar Islam och muslimer?Blir helt förvirrad av den här tråden.
    om du läser mellan raderna så är det faktiskt så

vet inte om du har läst andra trådar om islam, men där är smutskastning fullt igång

sen att säga att de fortf gifter bort små barn är inte klokt

vad var jesus då?
  • Sobi3

VillVäl

Du har dragit en slutsats ur luften. Jag skrev "Jag vet inte! Jag misstänker dock att det finns 9-åringar som är mogna mentalt i dagensläge."

Var står det i detta uttalande att det förekommer?

• shitvadjaghatar

Elma,
    Jag tror säkert att Jesus var gay.
    Inte vet jag, men oddsen e ju rätt stora.

Sobi3,
    Är profeten Saw samma som Mohammed?

Om man gifter sig med en 9åring är man väl Pedofil?
    Eller vad menar du?
    Jag fattar inte och vet inte heller vad det beror på.
    Är det jag som är trög kanske?

Vill absolut INTE dissa Islam eller Muslimer, det är inte det det handlar om så vänd helst inte MITT inlägg till det för jag vet inte hur andra har smutskastat Islam här på FL tidigare tyvärr.

• VillVäl

Sobi3

Jag omformulerar frågan:

"Vad säger dagens islam om äktenskap vid så ung ålder?"

• Sobi3

BrideOf Rocky

Jag skriver profeten Saw och det är Muhammed Saw (Saw= Guds frid och välsignelser vare över honom).

"Om man gifter sig med en 9åring är man väl Pedofil?"

Enligt den svenska moraliska standarden uppfattas man som pedofil om en vuxenman (+18) har sex med barn. Men du skrev "gifter sig", pedofiler gifter sig inte med barn utan dom har en sexuelldragning till barn. I andra kulturer förekommer giftermål med unga flickor utan att det är straffbart. Vad gäller profetens Saw giftermål med Aisha som var då 9 år gammal var såeldes lagligt båda enligt lagen och den moraliska standarden som fanns på 600-talet. Om du klickar på den länk jag lagt in om heliga Birgitta så kan du finna att hon var 13 år gammal när hon giftes bort till en man som var 19 år gammal. Detta tyder på att det även förekom i Sverige.

• Sobi3

VillVäl

Jag svarade på frågan innan VillVäl, att det handlar om att brudparen ska vara mogna båda fyskiskt och mentalt.

• Hibasmamma

Jag är själv muslim, men ärligt talat, för mig är det helt sjukt!

"?Aa?ishah (may Allaah be pleased with her) said: "The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married me when I was six years old. Then we came to Madeenah and stayed in Bani al-Haarith ibn Khazraj. I fell ill and my hair started to fall out (due to the illness; then it grew back thick again). My mother Umm Roomaan came to me whilst I was on a swing and my friends were with me. She shouted for me and I came to her, not knowing what she wanted. She took me by the hand and led me to the door of the house. I was out of breath and we waited until I had calmed down, then she took some water and wiped my face and head, then took me inside. There were some women of the Ansaar in the house, and they said: " ?Alaa al-khayri wa?l-baraka wa ?ala khayri taa?ir (blessings, best wishes, etc)." My mother handed me over to them and they tidied me up, then suddenly the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) was there. It was mid-morning, and they handed me over to him. At that time I was nine years old." (Reported by al-Bukhaari) "

63.175.194.25/index.php&ds=qa&lv=browse&QR=1493&dgn=4

• Lequisha

Det säger ingenting om Islam utan om hur kulturen fungerade då.

I Indien idag blir man oxå bortlovad när man är barn och sedan sker giftermålet mellan 12-16 års ålder. Alltså på vissa ställen i Indien och säkert andra länder med. Det betyder inte att alla hinduer idag är pedofiler, utan om hur kulturen fungerar!

• Rokka Jill
    Sobi3 skrev 2006-07-08 21:02:58 följande:
    VillVälNär blir man vuxen enligt islam beror på 1. När man når pubertiteten 2. Den mentala mognaden. Aisha var mogen båda fysiskt och mentalt när giftermålet fullbordades. Henns kontrakt skrevs när hon var sex år gammal, och giftermålet fullbordades när hon var nio år gammal.
    vadå hade du tillåtit din 6 åriga dotter att gifta sig med en pedofil för att hon var "mogen"? har inte sett en 6 åring med mens eller bröst...
Svar på tråden Profeten Mohammed!