• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Pärla1

Hej hej, har tittat igenom denna tråd lite och alla har så fint!
    Vi bor i våran unkna lägenhet, vi letar hus men hittar aldrig nåt!Så man försöker göra så mysigt som möjligt så länge, man har ju inte lust att lägga ut så mkt pengar på en hyresrätt!

Jag har haft en period då jag gillade mörkt trä, och nu har detta ändrats och min käre sambo håller på att bli galen på att jag vill byta ut vårat matsalsbord(köpte ett på mio förra året för ca. 16 000 kr)
    men men...

• juliah

Sabika, det enda jag hunnit göra i boken är det hjärtat som finns på framsidan, blev fint! Ska försöka hinna med lite annat ur boken framöver...

• Rut

våran lilla familjs: Svarade dig i din gästbok ang. Vit jul.

Jag frågade på akademibokandeln efter boken. De sökte rätt på vilka bokhandlar i Sverige som hade exemplar kvar och så tar de hem en till mig. Det finns alltså ett par exemplar kvar, men det är ingen bok man kan "beställa".

Nu har jag grundat en av mina köksstolar, så imorgon blir det täckfärg på den.

Har köpt tyg till stolsitsarna idag. Tog en runda på Åhlens när jag var var på stan. Så mycket snyggt! Men helt billigt var det inte. Köpte vita tygklädda korgar på Ica Maxi till halva priset (mot Åhlens) istället.

Dags för kvällsfika!

• nublu

Nu ligger det lite nya bilder på vårt boende i galleriet. Blev inget bra eftersom det är för mörkt att fota nu. Får bli mer i morgon, när jag hunnit röja upp efter ligisterna. :)

• Samla
    Skrikandes den nyinköpta lampan fungerade inte i sovrummet, passade inte. Jaha, leta vidare...

Nublu: Fina bilder!
    Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • juliah

Samla, å så mkt fint det fanns hos sia, krusidullramen vill jag ha!

• Samla

julia: Skrattande salig blir man! Skrev i fel tråd: på tal om jul så har Sias julkatalog kommit...

• juliah

Åhååå, den vill jag ha, konstigt, den fanns inte på nk i helgen...

Samla, står drängaskåpet inpackad o klar för transport till sthlm hem till mig nu eller *skrattar*, var har du gjort av den?

• Samla

juliah: haha, nej du! Det står tillbaka i datarummet- (det blev för stort för sonens rum)-(snart färdig för uppvisning! Jag är bäst på att ändra mig!!

Förresten, hojta till om ni hittar en liten Vit kristallkrona

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!