• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen

Värsta supermamman: Tack! Oj vilka BRA bilder....

• Marylo

jag surfar runt och kollar in era bilder och läser eran tråd hoppas det är ok!!!

• Rut

NyfikenRosa och juliah: Om jag inte minns fel så kommer Ernst tillbaka i rutan på tisdag.

Själv har jag satt boxen att spela in på Tv4+ varje vardag vid 13.00.Läste här att det var ett bra inredningsprogram då...

Nu har jag uppdaterat i mitt galleri med en stol som jag shoppade på loppis och så en bild på nya tapten i sovrummet. Den är på plats nu. Fixar bättre bilder imorgon. Taket är mycket vitare i verkligheten, men det är svårt att fota med en bygglampa som ljuskälla...

• jen05

Nu har jag lagt upp lite bilder hemifrån oss! kommer mer här längre fram.

samla: har fotat så att du får se hur överdraget jag beställde ser ut på våra stolar

• millface

Sabika: Okej det låter ju bra!

Vad fick du ge för den panelen och var köpte du den?
    Har du bilder på hur det blev?

Vilken vit nyans hade du?

• millface

Förresten- är det svårt att sätta upp pärlspont?

Skruvar man bara upp den direkt på väggen?

• Tehe

Här händer som vanligt massor. Jag hinner just nu bara in här tidigt på mornarna när lillkillen har vaknat för sen har vi fullt upp med att skrapa huset. Idag ska vi nog äntligen sätta igång och måla. Jippii.

Angående panelmåleri så rekommenderar jag verkligen att man kvistlackar/shellack. Vi har pärlspontpanel i halva huset(hall, kök och sonens rum) och vi har missat några få kvistar och där blir det fula bruna fläckar. Så se till att grunda ordentligt. Men det är så snyggt när det väl är klart. Ska försöka ta lite foton idag och lägga in.

• Tehe

Millface

Jag tror inte att det är särskilt svårt. Mannen (är snickare iof) spikade upp det jättelätt. Det är underbart med en händig karl som dessutom har samma smak som jag

• Rut

Vi satte upp panel i vår gamla hall. Det var inte särskilt svårt. Det var små fästen man skruvade fast i väggen som man sedan hängde sponten på.

• millface

Aha!

Men är det kvisthål i pärlspont också och vad är det i så fall för skillnad på pärlspont och furupanel?

Trodde att pärlspont var lite "finare" och kanske bara behövde målas...

Ingen som vill lämna ut sitt färgval av vit färg till sponten?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!