• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Sabika

millface: Den pärlspont vi använde hade inga kvisthål iallafall så vi bara målade... (Inte vitt utan grått) Furupanelen däremot hade kvistar därav kvistlacket. (Också gråmålad så jag kan inte tipsa om vitfärg tyvärr.)

Appropå olika typer av panel... När vi renoverade vårt "kontor" ville jag ha pärlspont i taket men det tyckte sambon var onödigt eftersom det satt ett rätt nytt tak där. Vi tog iallafall bort en massa garderober och lister och plötsligt ropar sambon till - då har han hittat ett gammalt pärlspontstak under det befintliga taket. Det blev bara till att riva ner takplattorna och chansa på att det skulle vara lika över hela. Det var det dock inte... Så nu är halva taket pärlspont, sen en "fuskbalk" och sen andra halvan bredare brädpanel. Vi bor i ett gammalt hus och tidigare gick tydligen köket dit där pärlsponten slutar och sen fanns en liten kammare med brädpanel innanför. Ganska spännande att se var det slutar när man börjar riva lite i gamla hus  

• nublu

Alltså, jag börjar djupt ångra mitt läsande av den här tråden...Det är livsfarligt vanebildande, hur roligt som helst och framförallt så får det mig att gräma mig extramycket över att behöva tvingas lägga ut sisådär 2000 kr på MATJORD. :D

Alltså, för 2000 kr som kunde hjälpt till att göra mitt hem vitare, mysigare, lantligare osv tvingar maken mig att köpa matjord. För att vi inte ska ha ett hål i trädgården på baksidan. Karlar! Ett hål i trädgården kan man väl kompensera med några Yankee Candles, nymålade vita väggar och fluffiga vita handdukar i badrummet? Eller hur? :)

Äsch, jag beställer matjorden åt honom ¨så är han och barnen sysselsatta med det så får jag måla om matsalsstolarna ifred. Hittade en oöppnad burk vit färg i källaren häromdagen... *lycka*

Ska städa idag och fota lite sedan och försöka lägga in lite bilder. Så får ni se lite blått som omväxling till allt vitt! :P

• Samla

Jen05: va fint det blev med dynorna!

Millfaces: såg på Homestaging (hette det va?) på 5:an att de satte upp en sk fuskspont, i nte i trä utan i ? som var färdigmålad. Bara att sätta upp! Vill också ha pärlspont men maken motsäger sig!

Nublu: kul!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Det ljuva livet

Nubu: Visst är det irreterande när de vill lägga pengar på så onödiga saker !

Mamma³
  • Muppet

Åh, varför går jag in hit? Det spär ju barapå min vilja att börja skapa nytt i mitt lilla hem! Ska börja senare i höst, för nu går sambons bil före Men sen så ska jag nog oxå komma igång!

• Tehe

Nu har jag lagt upp lite foton i mitt galleri. Välkommen in. Köksön gjorde sambon av en garderob som han delade på mitten...

Återkommer med mer.

Nublu
    Håller fullständigt med dig. Denna tråd är livsfarlig!

• nublu

Supermamman : Visst är matjord helt onödigt? Det gör väl inget att man får stå på ett par murblock för att nå upp till eldstaden på den nymurade grillen? :)

Nu ska jag börja dammsuga - och rensa bort allsköns bråte från öppna spisen!

Vi ses, var så säkra! :D

• Det ljuva livet

Nubu: Helt befängt att kasta ut så mycket pengar på sån skit ..

Väntar otåligt på att vi ska få vårt nya köksbord.. Köpte ett i feburari, så ett finare på bild när vi skulle hämta ut det. Valde att vänta tills det finare kom in, väääääntar fortfarande .. Pratade dem innan semstern och det ska komma någon gång i augusti.

Nu till frågan: Vi har ett jättekort kök och ett bord som är 180 cm får inte plats, det vi har tittat på är 130 och har tilläggsskiva, men vi funderar på att flytta.. Köpa längre bord och ha det trångt ett tag eller ha en klaff som stör i evigheter?

Tips: Kika in hos Ängsskogensblomma, hon har det såååååååå fint

Mamma³
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!