• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Sagalin

Heter hon Susanne Magelund som har skrivit Vit Jul?
    Iså fall har dom den på min bibbla. *jippie*
    Då ska jag låna den framåt hösten.

• nublu

Sylt: Jag har lagt ett svar i din tråd! *puffar på den*

• Mystjejen

Jippie...

Nu har min bok om inredning kommit till bibblan, ska be maken hämta den idag.
    (den ni pratat om tidigare, tappade namnet nu bara...)
    Och så har jag reserverat vit jul, tänkte att det var lika bra för den var redan utlånad... verkar vara en poppis bok!!
  • Rut

Väntar på min bok. Har beställt "romantiskt och stilrent" (hette den väl??) på biblioteket.

Mannen är iväg och skolar in sonen på dagis så jag har passat på att måla en stol och ett hyllplan. Köpte hyllplan och konsoller på IKEA.

Svärföräldrarna kommer på fredag och det vore roligt att ha projekten klara då. Mest för att de tycker att jag är vansinnig som inte vill ha all den vackra furun i huset.....

• Mystjejen

Rut: Ja så heter den...

Hur menar du då? Furu so ÄR så snyggt... ...
  • Rut

Ja, inte kan jag få för mycket av furu:) I vardagsrummet är det bara fönster, fönsterkarmar, golv, tak, "fondvägg" och trappa. Känns lite som en bastu ibland....

Men trappan har jag snart slipat klart för målning. Taket och väggen är vitlaserade. Men visst är det synd, det som var så fint...:)

• Englavingar

Vi håller på att bygga en uteplats, och skulle ev. vilja ha ett staket med tross/ tjockt rep runt hela uteplatsen. Är det någon som vet vart vi kan finna denna tross????

• nublu

Englavingar: Biltemas båtavdelning kanske? Eller någon annan båtbutik eller järnaffär.

• Englavingar

nublu...har tittat på biltema men de har inte tross bara vita eller blå plast linor...men tack för tipsen!!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!