• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Smajla

Sabika - oj vad spännande när man renoverar, kul!

Samla - homestyling Flört

Värsta supermamman - nu ska jag titta in hos Ängsskogensblomma Glad

//Smajla
  • nublu

Supermamma : Är det klaffbord eller iläggsskiva? Är det iläggsskiva skulle jag nog satsa på det kortare bordet. Man vet ju aldrig hur länge man bor kvar och att ha det trångt är ett gigantiskt irritationsmoment. :)

En irriterande klaff kan man (kanske) skruva bort alt gömma under en fin duk. Det sistnämnda kanske inte är något bra alternativ dock med tanke på minstingen. :D

• Det ljuva livet

nublu: Jag tror att det är klaff (men hoppas på iläggskiva). Om det  är det så kan man inte ha tre stolar bredvid varandra på en sida och det tror jag kommer att störa mig.. Svårt svårt!

Mamma³
  • juliah

rut, vilken fin stol!

jen05, supersnyggt med dynorna, visst är dom i linne? Ska nog investera i sådana tror jag!

Idag ska farstukvisten målas, vi panikmålade all spont samt väggar när jag var i v. 41, inte så snyggt har vi nu i efterhand konstaterat så nu ska här målas!

Hahaha, ja jag säger som ni andra, denna tråden är fullkomligt livsfarlig, men men, det blir bara finare och finare hemma!

• Skogsstjärnan

Hej!

Nu har jag följt er en tid, alltså smygläst lite nu och då *ajabaja* men tänkte medge min existens... Hoppas man får hänga med på ett hörn???

Har kikat runt till flera av er och kan konstatera att ni har det jättefint

Jag gillar också den lantliga stilen, men för tillfället är det en blandning mellan många stilar här hemma. Ellere tja.. budgetstilen kanske man kan kalla den Vi håller för tillfället på och bygger ett nytt hus men i gammal stil så just nu frossar jag i alla ideér jag bara ser. Annars så älskar jag också auktioner och loppis men har inte fyndat så mycket på ett tag nu. Det senaste är en gammal sockerlåda som jag sydde ett överdrag till och har som leksakslåda. Tyget är alltså inuti lådan så det är ju lite dumt att kalla detöverdrag iofs... Blev superfint Har en förkärlek för gamla trälådor och dylikt med text på.

Trevlig måndag!

Kram, Skogis

• Mystjejen

Välkommna alla nya...

Ja visst är det en farlig tråd...sorry...
    Just nu står allt still här för jag är sjuk. Tråkigt.
    Ligger i sängen med nattlinne, fleecemorgonrock och täcke!! Känns helt normalt när det är 25 grader ute!!!
  • jen05

råkade göra en egen tråd, men skriver också här:

Hjälp mig att välja köksbord!

Jag har hittat två bord på annons och kan inte riktigt bestämma mig för vilken, så vilken tror ni passar bäst till köksstolarna? (bild på stolarna i galleriet)

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!