• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Rut

Har hittat boken "vit jul" idag!!! Helt billig var den inte men det fanns ett par exemplar utspridda på olika Akademibokandlar runt om i Sverige. Så nu väntar jag på mitt eget exemplar...

• juliah

jen05, båda var fina, jag skulle nog välja det första bordet med raka ben om det blir stolarna med överdrag till, blir en fin kontrast!

Elisia, du är nog en liten ängel, hade du inte nämnt att det fatiskt fanns nackdelar med lerumhuset så hade jag seriöst övervägt att ta vårt pick o pack o flytta...huset är verkligen UNDERBART!

LPW, hur ser huset ut som ni ska flytta till? Klart du kommer att få till det, man måste bara ge inredningen gott om tid, särskilt dyrt behöver det heller inte bli, jag menar den lantliga och romantiska stilen går ju att skapa med ganska enkla medel många gånger!

rut, boken är urmysig, en massa fint att pyssla till jul!

• ana1979

Hejsan!

Har varit inne och kikat på era underbara hem och fått massor med inspiration (hoppas att det gått bra ). Håller med alla andra, den här tråden är livsfarlig. Vi bor i ett litet hus från 30-talet och inreder ett rum i taget, mesta dels i gammeldags stil, så småningom blir det även att bygga ut. Ska sätta pärlspont i hallen så alla tips är mkt välkommna. Lägger ut lite bilder snart.

• Våran lilla familjs

Rut>> Åhhh,jag vill oxå köpa "Vit Jul"... Beställde du genom Akandemibokhandeln? Eller sökte du på nätet... MÅSTE ha den... *panik*
    Vi har bestämt att vi skall ha hela tjocka släkten här i vårat hus över julhelgen... Så då MÅSTE vi vara färdiga med renoveringen & inredningen *panik* Men det är bra med liiiite stress... hihi! Har tre rum & två toaletter & två små hallar kvar...

• Våran lilla familjs

Tror ni att vi hinner?
    Vi skall tilläggsisolerna, dra ny el, gipsa & spackla & måla...
    Sätta upp nya foder & lister & slipa trägolvet som skall vitlutas & lackas.

• millface

Vad kul Rut att du hittade den på Akademibokhandeln.

Ska själv beställa den därifrån om du rekomenderar den sen!

• NyfikenRosa

Juliah... du har ju ett helt underbart hem.. tycker att din fasad på huset + trädgården är MYCKET finare!

• Englavingar

Hmmm...jag blir nyfiken på vart man kan få tag i boken, vit jul????

• Samla

Sabika: ja där var det, tack! Tilloch med länkat till Homestyling (tack Smajla! Skrattande)

Om en vecka kommer mitt väggord! Så glad! Har bestämt lampa till sovrummet, blir en liten kristallkrona från Indiska, sen ska bara väggordet upp sen är det klart!

VLF: Då har ni klart vad ni ska göra på helgerna Flört, klart ni hinner!!!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • NyfikenRosa

Samla! vad blev det för ord och i vilken färg?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!