• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Karamellfabriken

Det blev de båda hjärtan som du visade!(Kunde inte välja).
    Jag har ett litet fönster i hallen. Där ska det hänga!
    Jag har pysslat ihop en liten hylla i samma fönster där jag har satt en liten växt och lagt ett par små stenhjärtan, tror att det blir jättebra!

• Smajla

Oo vad snyggt det kommer att bli - de var ju verkligen jättesöta, skulle vilja ha dem själv Glad

//Smajla
  • Lolanna

Hej igen på er!

Tog en stund innan jag fick bilder av vårt hem men nu har jag äntligen laddat opp dem. Ni får gärna kika in om ni vill. Huset köpte vi för 1,5 år sen och vi har egentligen inte gjort om annat än wc:n förrän nu då det är sovrummets tur. Har satt in bilder på sovrummet och de möbler som kommer det.

Har nu beslutat att sovrummet ska gå i brunt och vitt. På sängen ska jag ha det bruna sängtäcket och vita kuddar och sen en vit pläd i fotänden. Över sängen en lång spegel med vit, krusad ram med lite inslag av brunt. Då får jag in lite mera rymd och ljus.
    Sen ska jag följa ditt råd smajla med den brun matta och bruna o vita krukor i fönstret med vita gardiner. Över skänken ska jag troligtis också sätta en segel men i mörkare färg kanske och sen nåt fint stilleben. Men, men det är en bit dit ännu. taket blir snart klart och då är det golvets tur. Ska sätta in bilder sen då det blir klart.

Ni som målar möblerna vita, vilken typ av nyans och färg använder ni?

/Lolanna

• Smajla

Det låter jättesnyggt Lolanna med sovrummet - kul att lilla jag kunde hjälpa till Flört

Jag använder mig av antikvit färg - matt.

//Smajla
  • Lolanna

Smajla - Tack! Ska se om jag hittar den färgen. Är den vit, vit eller går den mera åt det naturvita hållet?

• therre
    Lolanna skrev 2006-10-10 14:55:09 följande:
    Smajla - Tack! Ska se om jag hittar den färgen. Är den vit, vit eller går den mera åt det naturvita hållet?
    den är mer naturvit tror jag.
  • therre

ska ta o shoppa lite ikväll. vill iaf göra klart fastun nu före jul, den är så liten så det är ju inte heller ett kostsamt projekt o jag vet redan allt jag vill ha dit

spetsgardiner har jag, likadana som i sovrummet i stugan, sedan behöver jag en dörrmatta som jag spanat in på fridasgård + ett hjärta. ja, så lite antikvitt på det är det klart! (okey, golvet är hemskt, men det får faktiskt vara tills jag övertalat sambon om att golvet inte går ihop med resten )

• Smajla
    Lolanna skrev 2006-10-10 14:55:09 följande:
    Ja, som therre skriver så går den väl lite mer åt naturvit men tja - som det låter - den ser antik ut liksom Skrattande Inte som att det är nymålat utan får en gammal look.
    therre skrev 2006-10-10 14:59:30 följande:
    ska ta o shoppa lite ikväll. vill iaf göra klart fastun nu före jul, den är så liten så det är ju inte heller ett kostsamt projekt o jag vet redan allt jag vill ha dit spetsgardiner har jag, likadana som i sovrummet i stugan, sedan behöver jag en dörrmatta som jag spanat in på fridasgård + ett hjärta. ja, så lite antikvitt på det är det klart! (okey, golvet är hemskt, men det får faktiskt vara tills jag övertalat sambon om att golvet inte går ihop med resten )
    Låter skoj med shoppingen! Du meddelar oss väl hur det går Skrattande
    //Smajla
  • Elisia

Hallå alla! Tipsade i affärstråden om en butik i Marks kommun i Västergötland - Textil & Råvarulagret. Här har jag en direkt jämförelse att komma med: På systerlycklig.se finns de där söta galoscherna med rosor på för 424 pix - samma galosch kostar 279 i butiken jag tipsade om. Bara som riktmärke...

• therre
    Smajla skrev 2006-10-10 10:58:22 följande:
    Karamellfabriken skrev 2006-10-10 10:52:13 följande: Åh, precis vad jag letat efter Smajla!Undrar just om man kan göra en så liten beställning.Det står inget om minsta ordervärde på deras sida så man kanske kan göra ett försök iaf. Vad kul! www.systerlycklig.se - kollade om jag hittade minsta ordersumma men det står att "Alla små som stora ordrar är välkomna." - Hihi - då kanske det blir ett köp för Therre också då?? //Smajla
    Mjae... Jag vet inte. Fridas hade också så jag kanske köper därifrån
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!