Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
elinaa
dopet gick bra, bilder kommer lite senare och det var lite länge att vara där nere i 4 veckor men men......
Klara var så duktig, prästen trodde hon skulle predika en vacker dag, hon var så pratglad och log stort åt alla och när prästen lyfte henne upp i luften.....
har ni haft dop??
hur går det med smakportioner och har du börjat med gröt?
Nu har Klara blivit som de flesta bäbisar, vaknar tidigt på morgonen, tredje morgonen nu
Provade ge päronpure i majs och havregröten men nej det var inte så mkt godare inte, hmm ska kanske prova bara pot och nån grönsak lite mer innan gröten intruduceras för hon gillar inte så mkt pot+palsternacka i heller
ojoj hur ska detta gå........
Grattis Sciarlotta!
Själv har jag nu haft värkar nu i snart 28 timmar och har fortfarande ca 6 minuter mellan värkarna och de är inte super onda. Slemproppen har inte gått ännu, verkar bli en väldigt långdragen förlossning denna gång. Natten har varit så där har tagit ett par panodil så lite har man fått sova, men har väl vaknat med jämna mellanrum ändå. Hoppas att de sätter igång nu rejält, vill ha bebis i kväll...
Loverose
Hoppas att förlossningen inte tar alltför länge och att bebis kommer snart!!!
Mysiga Tjejen
Okej men var roligt att det gick bra då :)..Vi ska ha dopet den 26 augusti :) längtar tills dopklänningen kommer.min moster ska sy en och hon e jätte duktig på det :)
Jo vi har börjat med smakisar..men det e mest potatis vi har gett henne..tycker det e lika att man börja med en sak så hon hinner vänja sig vid konsitensen å så :)..
Josephine är som en drömbäbis nästan :D..Hon somnar för natten vid 8 snåret sen så vakanr hon första gången vid 6 tiden..så har hon hållt på i någon vecka nu :)
HAr Klara gjort nå mycket framsteg då?
Neo sover oxå jätte bra,kör (sova hela natten metoden) igår somnade han 21.30 o sover till 08 ungefär, kan verkligen inte klaga han är ju trots allt bara 2 månader
LOVEROSE - Åhh spännade att de satt igång, men jobbigt om de ska bli långdraget
Loverose,
HURRA! håller tummarna. lycka till!
grattis scrialotta!
loverose, du är säket inne å föder nu!
Oj det låter som rena drömmen att ha en bebis som sover hela natten. Milea vaknar ca. 5 ggr varje natt och är för det mesta vaken minst en timme varje gång. Hon är ju dock bara 4 veckor, men jag hoppas hon snart börjar sova liite längre stunder.
NORRSKENSFLICKA - Får jag komma med tips o råd? Inte säkert de funkar men altid värt att prova..
När du tar upp lillan för att äta på natten gör så liten sak av de som möjligt inget "onödigt" gullande o inget prat, gör de gärna i ett mörkt rum så hon inte får några syn intryck, alltså sammanfattningsvis gör de hela väldigt sakligt o tråkigt
Är tyvärr hemma fortfarande har 4-5 minuter mellan värkarna..börjar bli rätt jobbigt att de är så långdraget. Tycker inte att de går så super ont ännu och slemproppen har fortfarande inte gått..*djup suck* och har inte den gått blir man väl hemskickad från förlossningen om jag inte minns fel...