• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Mysiga tjejen

elinaa
    skönt att hon gillar pot, Klara tyckte efter ngr dagar att det var ganska gott men i början är det ju konstigt för dem och de grimatiserar och vi filmade första smakis med pot!

har köpt morotspure och tänkte då koka pot till det och blanda ihop

• ainisken

Funderar allvarligt på att ta bort den här tråden från mina favoriter, börjar bli less på detta "tävlande" som förekommer i var och varannat inlägg.

Förstår inte vitsen i att hela tiden behöva hävda vad ens barn kan, hur duktig h*n är o.s.v
    Har den ena skrivit nå så måste nästa vara värre. Från att förut ha skrivit och frågat om råd och tips av andra föräldrar så innehåller inläggen nuförtiden mest skryt som jag ser det som.

vad vill man få ut av ett sånt inlägg? få sitt barn att framstå som lyckad? Åh.. h*n är så duktig som sover hela natten.... mitt barn rullade minsann runt när h*n var si och så gammal...... sen att h*n vart skrikig hela dagen eller vaknade 1 gång en natt behöver ju ingen veta.....nä mitt barn är ju så duktig!?

Visst får man vara stolt över sitt barn, men att hela tiden måsta "tävla" och ska vara bättre än den andra......börjar bli lite till överdrift...

det värsta är ju när man ser de som ( inte förösker att få sitt barn att framstå som perfekt) skriva om att deras barn tex haft en jobbig period och får ett svar som om man har tur innehåller ett litet "å så jobbigt" till följd av en lång historia om hur snällt deras barn är, och vi har verkligen haft tur etc.... vad vill man få ut av det? få dom andra att känna sig ännu mer hjälplösa?

nä, håller mig utanför sånna diskussioner... visst är jag stolt över saga, det är inte det de handlar om... däremot har jag inget behov av att behöva hävda mig inför folk hur duktig hon är osv......

♡♡ mamma till Saga 060405 ♡♡
  • Thessj
    ainisken:

Jag håller me dig fullständigt!! kunde inte ha skrivit d bättre själv. Jag e oxå så less på detta "tävlande"som denna tråd innehåller..

D e abolut inget fel me att vara stolt över sitt barn o dess förmåga, men d här har gått till överdrift, d har blivit jobbigt med alla dessa diskussioner.  Förstår inte heller vad vitsen är. Varför vill man framstå som den "perfekta" föräldern med ett lyckat barn som e sååå duktigt, nä sluta att jämföra o låt barnen vara som dom är o kunna d dom kan, när dom kan d.

Givetvis e jag otroligt stolt över Emil, men känner inget behov att skryta om vad han kan osv.

Hoppas ingen tar detta på "fel" sätt, utan kanske tänker sig för lite......
    ♥ Mamma till Emil 060404♥
  • Elinaaa

ainisken och thessj:

Jag har då inte märkt av nå tävlande.tråkigt om det känns så :(

och det där med att skryta förstår jag inte riktigt?
    kan man inte prata om vilka framsteg barnen gör o.s.v? blir det skryt då??

men Själv tycker jag det e väldigt kul att få höra vilka framsteg alla har gjort å så :)

• Thessj
    Elinaaa

Sälvklart kan man prata om sina barns framsteg, men här har d blivit som så att: om Tex, en person skriver: idag har min son/dottter vänt sig från mage till rygg så e d alltid nån eller några som ska vara "bättre". Så då skrivs d inte å va kul eller nått sånt, utan mitt barn kunde då d redan vid 3 månader, jasså men mitt var ännu tidigare o gjorde d redan vid 2.5 månad osv

Hoppas du förstår lite bättre vad både jag o Ainisken menar.

Givetvis e d kul att höra alla framsteg som barnen gör, men i den här tråden bryr sig dom flesta inte eller tycker d e kul att veta om andra barn än sitt eget. Här e d mkt som handlar om att hävda sig o ha d "bästa" barnet som kan "allt" innan nånannan kan d. Iställer för att glädjas så skan man bara visa sig bättre.

Sen om nån har d jobbigt med tex, nattnigar o skriver ex, i går tog d 2 timmar innan h*n/h*n somnade, d va så jobbigt. Då tar d inte länge innan ett par stycken har skrivt hur duktiga deras barn är somnar efter 30 minuter, eller mitt barn somnar själv för H*n/h*n e sååå duktig...
    Å så va "tävingen" igång igen....

D va intre precis d den här personen med problemet ville höra utan kanske nått tips eller så, för d var väl knappst en fråga hur länge tar d att natta ditt barn?

om du läser igen tråden ett tag tillbaks så ser du precis vad vi "pratar" om
  • Mysiga tjejen

thessj och ainisken
    men det är ingen annan som tar åt sig illa verkar det som, frivilligt att vara med här och skriva till varandra

jag tar det inte som ett skryt och kanske jag har skrytit själv, då ber jag om ursäkt!

• ainisken

mysiga tjejen-

bara för att det inte är nån som skrivit nå är det inte sagt att det inte är nån som stör sig. Och även om det nu mot min förmodan skulle visa sig att det är så så har ju vi precis som alla andra rätt att farmföra våran åsikt.

Elinaaa-

Hade du läst inlägget lite noggrannare så handlar det inte om att man inte kan prata om sina barns framsteg, men i den här tråden låter det mest som skryt och den ena ska vara bättre än den andra...

♡♡ mamma till Saga 060405 ♡♡
  • Thessj

Nu e d så här att d inte bara e jag o Ainisken som har reagerat på denna tråd utan även folk utifrån som inte skriver i tråden men läser den.

Mysiga tjejen: Givetvis e d frivilligt att skriva o va me här, har aldrig sagt nått om d.

• Mysiga tjejen

jag får dåm be om ursäkt och visst får alla skriva om sin åsikt

skriv på bara

Svar på tråden Luleå del 3