"Tex sa har jag och min man fattat beslutet att lata vaccinera vara barn enligt rekomendationer, bade tidsmassigt och antal vaccinatinstillfallen.Trots att detta leder till smarta for barnet.
Vi har ocksa valt att folja rekomendationer vad galler anvandandet av bilbaltesstolar, trots att det innebar att man spanner fast barnet, mot dess vilja i vissa fall..
Vi valde att ge vara flickor hal i oronen, da vi antog att de sa smaningom skulle be om det, oftast kommer fragan om hal runt 7-10 ars aldern.. Jag sjalv fick ta hal nar jag gick i andra klass, efter att ha tjatat lange. Det tog inte manga dagar och pillrande innan mina hal var variga och inflammerade. Vi valde att gora det pa vara dottrar tidigare, da barnet inte ar lika pillriga pa oronen. Mina flickor har heller inte haft problem av dem.
Det var ett val fattat pga mina erfarenheter om vad som KAN handa om man vantar tills barnet vill sjalv. Precis som det ar ett val av oss foraldrar att forsoka forhindra tex masslingen trots att barnet inte ens har traffat nan med massling..."
Det rä totalt ojämförbara saker.......
Skillnaden är att barnet kan dö eller skadas svårt i en krock, därför spänner man fast det.
Ett barn kan dö eller bli hjärnskadat i komplikationer efter mässlingen och dessutom smitta immunsvaga barn som inte får vaccinera sig, därför vaccinerar man barnen.
Att inte ha hål i öronen har inget barn dött av. Dessutom riskerar man att skada sitt barn genom nickelallergi eller keloider. Därför tar man inte hål på barnens öron, speciellt inte innan de ens efterfrågat det.