• tuggumi

Hål i öronen

Jag har en flicka på 1,5 år.
    Jag skulle vilja ta hål i öronen på henne .
    Har sett så många små med örhängen och tycker att det är supergulligt.
    Finns det någon med erfarenhet av det här kanska.

Älskar mina ungar!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 23:09:30:
    Det va dom som hade erfarenhet av ämnet jag frågade till, inte dom som va motståndare!
  • Svar på tråden Hål i öronen
  • babette

Min dotter är så söt att hon inte behöver några blingbling i öronen ...
    Vill hon ha det när hon blir stor, ja ... då ska hon får det för att HON vill det ...

Cool

• Lilou

Hejhopp igen...jag upprepar min fraga som jag stallde for ett tag sedan i denna trad...om ngn har lust att svara Sa har skrev jag:

"Forlat att jag lagger mig i...men har en fraga...ar det inte lite farligt? Pa det vis att barnet kan ju dra av sig orhanget och om inte gora illa sig, kanske svalja orhanget? Eftersom det ar sa litet? Eller ar jag helt ute och aker?"

• babette

Lilou

Tycker inte att du är "ute och åker" ... det ligger mycket i det du skriver, fast vissa anser ändå att det är värt att ta hål i öronen på sina små barn, dom har nog inte tänkt i dom barnorna alls .... dvs om dom nu alls har tänkt på konsekvenserna.

• Lilou
    babette: ja precis...forstar heller inte varfor man ska ta hal pa sa sma barn...Ida far gora det OM hon sjalv vill...nar hon ar storre (nastan 16 manader nu)...inte yngre an 8-9 ar...sa tycker jag iaf.
  • swemaria66
    Lilou: Jag tror inte någon sätter på några blaffiga örhängen...det är ju små knoppar...har aldrig hört att någon har knaprat örhängen...den frågan är nog lite överdriven och inget vara orolig för....finns nog andra saker som dom kan få isig.
  • Iluna

i andra länder som tex sapanien tar dom hål på bb eller när dom precis kommit hem..är bättre att göra de när dom e så små att dom inte tänker på det, för då är dom inte där i pillar så de kan bli infekterat....alla har olika åsikter om detta, men ja tycker du akn göra de.

• A73H

Men lilous fråga är ju ändå helt befogad! Även om man har små guldploppar bara så kan de ju fastna i hår, mössor, kläder osv. Hur många örhängen har inte man själv fastnat med i tröjor när man drar dem över huvudet osv?!.... Eller är jag extra klantig?! Fast mest måste jag ändå vara moraltantsaktig och reagera på att barnen ska ha örhängen så de blir supergulliga... För vem liksom?! Det tangerar utseendefixering på bebisnivå på nåt sätt.....tyvärr!

• babette

Iluna

Inte tänker på det?!?!?!?! Hur kan du skriva då?! Har din bebis ingen känsel?
    Min dotter drog sig jättemycket i öronen när hon va liten, det va jättekul och spännande när hon upptäkte dom ... tur att inte jag hör till en av dom mammor som tatt hål då ...

• sturen

varför lära barnen att de ska göra sig "vackra" vad vinner barnet på det???

Svar på tråden Hål i öronen