• tuggumi

Hål i öronen

Jag har en flicka på 1,5 år.
    Jag skulle vilja ta hål i öronen på henne .
    Har sett så många små med örhängen och tycker att det är supergulligt.
    Finns det någon med erfarenhet av det här kanska.

Älskar mina ungar!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 23:09:30:
    Det va dom som hade erfarenhet av ämnet jag frågade till, inte dom som va motståndare!
  • Svar på tråden Hål i öronen
  • Carre

Ingen aning var man kan göra hål på små barn, du kanske kan fråga BVC.. Du kan tipsa mig om du får nåt info om det

• swemaria66

En kompis till mig tog hål på sin dotter hos en hårfrisör....dom brukar göra det...hon var då 11 mån.

• Smurfan JM

Enligt en vän blir flickor som föds i Spanien piercade i öronen fortare än kvickt (varför vet hon dock inte), så det kan ju inte vara direkt farligt tycker man...

Jag fick hål i örat första gången när jag var fyra.

• tuggumi

Hur gick det då ?Fundersam

Carpe diem
  • tuggumi

Min son tog ett hål i örat när han va 4 och det har aldrig vait nått problem med det.

Carpe diem
  • hallon2

Nu för tiden finns det ingen risk för nickelallergi... men den lilla skriker säkert för det gör ju ganska så ont :( Men det är ju en snabb och övergåeende smärta, man vaccinerar ju och dom slår ju sig oxå ;) (Jag menar att man ibland får ta ställning som föräldern!!!) Fast just nu under sommaren så frodas bakterier så jag hade nog väntat en månad eller två... Håller med dig att det är supersött med örhänge och om man är i Medelhavsländerna så har var och vart annat barn örhänge! Men jag för min del är av den gammelmodige typen och väntar tills lillan ber om det själv ;)

• MissLilo

vad jag har förstått o hört här på familjeiv så gör vissa frisörer det....annars finns det att köpa hålagningsapparat utomlands(fågade en tjej i bankomatkön)

Själv gjorde vi det hemma.eller en bekant gjorde det.

• Carre

I Mexiko (där jag kommer ifrån) gör de samma sak, man åker på BB med de små guld öronhänge så piercar de flickorna när de födds (om föräldrarna vill det så klart )

• swemaria66

Det funkade jätte bra, hon är nu två år. och har alldrig haft någon besvär...dom har ju såna bra ploppar till små barn så det inte skaver där bak som är av plast.

• Lucky

Funkade för 25år sen oxå! Jag fick hål i öronen när jag var drygt 2år och har aldrig haft några problem

Svar på tråden Hål i öronen