• tuggumi

Hål i öronen

Jag har en flicka på 1,5 år.
    Jag skulle vilja ta hål i öronen på henne .
    Har sett så många små med örhängen och tycker att det är supergulligt.
    Finns det någon med erfarenhet av det här kanska.

Älskar mina ungar!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 23:09:30:
    Det va dom som hade erfarenhet av ämnet jag frågade till, inte dom som va motståndare!
  • Svar på tråden Hål i öronen
  • isasdream

jamirl:

fast skriver man i ett öppet forum får man nog lov att "tåla" olika åsikter...

den som ger sig in i leken får leken tåla så att säga.

och sar har ju faktiskt en poäng, jämföra öronhåltagning med livsavgörande beslut är kanske inte så hållbart som argument. sar var ju ej otrevlig.

• mama81

jag hade oxå kunnat tänka mig att ta hål i öronen på min lilla tjej, hon är lite över året

• Bebis Anna

jag har inga hål i öronen och de ska inte min dotter heller ha förens hon frågar mig om hon fåt ta hål i öronen. så onödigt tycker jag. gulligt är de verkligen inte.
    jag har haft hål i öronen.. haft både guld o silver tålde ingen av dom, men jag har aldrig tyckt de är speciellt snyggt heller för den delen.

fan vad arg jag hade blivit om min dotter hade hittat ett örhänge på dagis o satt den i halsen och höllt på o kvävas..tycker inte man ska ha de på dagis.

• Ruggugglan

Jag tycker du ska vänta med att ta hål i din dotters öron tanke på risken att få nickelallregi.
    Jag sj har det, och jag kan säga att det verkligen inte är kul...

• mama81

e det någon som vet vem som gör det på "små barn" i Landskrona eller malmö området??

• MalinMalin
    mama81 skrev 2006-07-30 23:57:47 följande:
    e det någon som vet vem som gör det på "små barn" i Landskrona eller malmö området??
    I Malmö kanske det finns något ställe på Rosengårds centrum? Det är nog lite vanligare där det inte bor så mycket svenskar.

Min dotter ska få göra det till hösten. Hon har precis fyllt nio, lagom tycker jag.

• Soppa

Nope min dotter fick hål i öronen i maj och hon ville det själv antagligen för att hennes brorsa gjorde det i mars. Men jag skulle aldirg gjort det på ett barn som är så litet.

• Melwin E

haha äälskar trådar som spårar ur i pajkastning.

iof tycker a det är gulligt med nåt så finns det 100 andra som inte tycker det.... å 100 som inte vet vad de tycker.

så här tycker jag.
    Om jag hade en flicka skulle jag också vilja att hon hade hål i öronen MEN vänta tills hon var 2-3 år. Det är en sak om man kommer från en kultur där det är vanligt att man tar hål så fort barnet kommit ur mamman...... det är min åsikt...
    varsegoda kasta lite paj på den nu

Svar på tråden Hål i öronen