Idol 2006
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
Jag tänkte faktiskt tanken att hon kanske är lesbisk när hon var så kaxig i fredags. De brukar ha en tendens att ha lite mer skinn på näsan än hetrosexuella.
Men det var först när jag läste det på aftonbladet som jag fick det bekräftat.
Oj, vilka fördomar vi har!!
![]()
Fast det underlättar väl inte att just de som lever upp till stereotyperna går vidare i Idol...
Å andra sidan kan det ju finnas de som är lagda åt andra hållet som INTE ser ut som stereotyperna och som vi därför inte har en aning om deras läggning eller spekulerar i den för den delen...
tänk att sånt kan vara så intressant! ![]()
Jag förstår faktiskt inte riktigt varför vi spekulerar i huruvida hon är lesbisk eller inte??
Hon är lesbisk och har varit öppet homosexuell i många år, men det har väl ingenting med hennes sånginsats på Idol att göra??
Dagen då hon inte kom vidare i delfinalerna så var det så många här som hejade på Cissi och hon fick lysande ovationer, men nu tycker alla att hon har en kaxig och otrevlig attityd.
Beror det på att hon har blivit plötsligt mycket sämre att sjunga, att hon slog ut Natalie eller att hon är homosexuell??
Ärtan1: jag kan ju bara svara för mej själv. Att jag tycker hon har knepig attityd har ingenting med att hon är homosexuell eller att hon slog ut Nathalie. Det är bara nåt hon henne som känns så onödigt överlägset, hon känns så oödmjuk! Rösten kan jag inte klaga på men det är just attityden jag inte klarar av!
Ärtan:
Jag har ALDRIG påstått att hon är otrevlig eller dylikt pga att hon är lesbisk.
Nu tror jag du rör ihop det lite.
Tidigare har jag skrivit inlägg om att jag inte riktigt gillar Cicci, hon sjunger fint men jag gillar inte hennes personlighet.
Så har även många flera skrivit härinne de senaste 2 dagarna.
Först igår såg jag på nätet att hon var lesbisk och skrev då ett inlägg härinne om det. Inte för att på något sätt blanda in det i huruvida jag tycker om Cicci som sångerska eller inte, utan bara för att det här är ett forum om Idol och vi skriver in saker som vi hittar om personerna som är med i Idol och jag tyckte det var en rätt intressant poäng om Cicci att lägga in en kommentar om eftersom det förklarar en del saker om hur hon är som person.
Jag anser INTE att det är något negativt alls att hon är lesbisk.
Åsikterna jag hade om Cicci hade jag långt innan jag skrev det inlägget och jag tror faktiskt inte det är någon annan härinne som skrivit något negativt om henne heller just pga att hon är homosexuell.
Jag har väl aldrig skrivit (inte menat så iaf) att det är för att hon är lesbisk som ni inte gillar henne... Då skulle jag skriva en egen tråd under ett annat ämne
Men vad är det som har hänt de sista dagarna eftersom de flesta älskade henne och nu så tycker ingen om henne???
Jag står fast vid att Cissi är GRYM! Hon har personlighet.
Så typiskt FL trådar. Jag är så less på fördomar och onödigt gnat. Funderar på att lämna FL. Lite OT....