• En av varje

Idol 2006

Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Idol 2006
  • smultronbubbla

Henrik28

Ja, jag tycker faktiskt också det är lite märkligt.
    Jag tänker mest på hur juryn behandlar dem. Ställer man sig framför en jury och börjar sjunga och inte kan ta en ton rätt, är man ju lite efter. Att de då kan säga vad som helst till dem, är riktigt otäckt!
    Visst, nu finns det de som slår vad också, men det är långt ifrån alla.
    Förstår inte vitsen med deras kränkande kommentarer faktiskt. De utnyttjar ungdomars drömmar och har makt att säga vad de vill.
    Skulle man säga samma sak till dem, skulle man få en rejäl utskällning och bli utsläpad av vakter.

• mica

"Anna gick i särskola och borde inte fått vara med utan målsman.
    Faktiskt förjävligt hur de utnyttjar sinnessvaga människor"

Ja, man undrar vart hennes anhöriga tog vägen???

• xxmeyaxx
    smultronbubbla skrev 2006-09-01 00:13:41 följande:
    Henrik28Ja, jag tycker faktiskt också det är lite märkligt.Jag tänker mest på hur juryn behandlar dem. Ställer man sig framför en jury och börjar sjunga och inte kan ta en ton rätt, är man ju lite efter. Att de då kan säga vad som helst till dem, är riktigt otäckt!Visst, nu finns det de som slår vad också, men det är långt ifrån alla.Förstår inte vitsen med deras kränkande kommentarer faktiskt. De utnyttjar ungdomars drömmar och har makt att säga vad de vill. Skulle man säga samma sak till dem, skulle man få en rejäl utskällning och bli utsläpad av vakter.
    Man behöver väl inte vara lite efter för att man inte kan sätta en ton rätt
    Det kallas "tondöv" - inte "lite efter"
    På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • xxmeyaxx

Kan förresten tillägga att man blir inte utsläpad av vakter.
    Min kompis käftade emot. Han gick så fint ut själv.

• Felicia6

Håller med Meya.
    Varför skulle man vara "lite efter" bara för man inte kan sjunga?

Numera fru, bara bröllopsresan kvar
  • bobolina

Det låter som om hälften av er borde sitta i juryn..Vilket spekulerande och personangrepp. Jag tycker att varje person som gått in och sjungit för juryn har varit skit tuffa, för själv skulle jag inte göra det. Det är ju den här biten med uttagning som är bäst..sen tycker jag inte att info om var Anna gått eller inte har här att göra....lågt.

• Nadjis

Byter ämne lite, men är det bara jag som stör mig så fruktansvärt på Clabbe? Eller jag och Daniel i juryn Tycker han är så jobbig!

• xxmeyaxx

Det är jättetufft att sitta där, ett enormt mod krävs.
    Och det är massor med väntan för att bara få en, två minuter med juryn.

Men jag anser att kan man inte sjunga, borde man få höra det av någon.
    Jag kan knappast tro att många av de som inte kan sjunga, har hört det tidigare, men inte lyssnat och tagit vara på kritiken. Kritik när det gäller sång - ska man ta vara på och bearbeta. Sjunger du falskt - kan du söka upp en sångpedagog och få hjälp (nu funkar ju inte detta alltid, men..)

Juryn är ute efter någon med potetial och en bra röst.

Man vet att juryn är elak och man vet att man kan bli totalt sågad.
    So deal with it!

Musikbranschen är hård. Alla, som vill, kan inte få kontrakt.

• xxmeyaxx
    Nadjis skrev 2006-09-01 08:56:55 följande:
    Byter ämne lite, men är det bara jag som stör mig så fruktansvärt på Clabbe? Eller jag och Daniel i juryn Tycker han är så jobbig!
    När jag var i Falun, så fick jag en kamera uppkörd i ansiktet och fick höra;
    - Nu får du säga vad du vill om någon jurymedlem.

Jag stirrade in i kameran, fortfarande chockad - försöker komma på något och säger;
    - Clabbe är skitläskig.
  • lena86

jag tycker synd om den där anna men endå har hon gjort de med flitbara för att få uppmerksamhet men de får hon ju nu...

Svar på tråden Idol 2006