Idol 2006
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
Millimani
"Jag fattar inte allt detta tjafs om Juryn. De är helt vanliga, trevliga människor som spelar en roll inför kamerorna. Program idén går ju ut på att Juryn ska va elak. Det är det som gör det extra spännande och underhållande jämfört med tex. "Fame factory"
Juryn anstränger sig för att vara elaka och det vet ju dom som går dit. Visst är det synd om en del, men de vet ju vad de ger sig in på."
Varför spela en elak roll? Varför ens gå med på det?
Dessutom är jag väldigt oräker på att de verkligen spelar...
Nu har jag tittat klart på avsnittet igår.
JAg tyckte det var ett helt underbart avsnitt!
INTE juryn som sagt var!!!
Jag tittar bort med deras störande minspel, stön och allmänt överflödiga gester och beteende.
Men samtidigt hör det väl till spelet,
att de ska ha med "det där"
OCH DET ÄR EN "GREJ" i sig, det där med att det "ska vara lite lågvatten" och så ska vi få kommentarer om det.
Jag håller med dem ofta om vilka som är lämpliga, men jag tycker de "hakar upp sig""blir imponerade" av fel grejer.
Sen betackar jag mig för spydiga kommentarer som: "Dörren är där!" "BAcka baklänges!"osv.
Vi har fått deras omdöme. Men ibland kan de konkretisera det lite bättre!
(Juryn)
Dessutom så betackar jag mig för en massa FELAKTIGA kommentarer som : "Du ska inte sjunga mer!"
Vafan. Det ska DE visst det!!!!!!
De flesta är jättemodiga (som kommer dit) gentemot andra i mänskligheten/individer som jämt blir nedtryckta och inte tar en ton.
JAg har ågren för att jag alltid "tryckte ned" min syster som sjöng falskt,
Bara för det så har hon nästan inte vågat hålla på med musik,
Fasen, Nu för tiden så har jag hört människor som faktiskt kan öva upp sig, har en karisma i sin sång, Det är inte kört "ALLA KAN SJUNGA!" Faktiskt!
har hört folk som icke-sjunger, eller sjunger värre, än de som aspirerar i Idol!
Avsnittet igår var KUL för att det var så många modiga människor som "var lite utflippade" som ställde upp
och VISST fåår juryn sitta och visa sina reaktioner och minspel (MEN de ska sluta och komma med onödig och ÖVERFLÖDIG sarkasm och med ovittkommande kommentarer.
De är bara fåniga då de gör sig roliga på andras bekostnad och säger: "Du får gå tillbaka till Backe och vistas där med din utstyrsel hädanefter också!"
Alla dessa "töntar" som ställer upp som knappt kan ta en ton, är det på riktigt eller?? Eller har dom bara tagit in dom för att göra bra tv? Ibland undrar man ju... Jisses.
Men musikbranschen är en av de hårdaste branscher du kan vara i.
Man kommer få höra så mycket kritik, kritik som är värre än det ni får se på tv.
I den branschen måste du tåla att höra kritik. Annars är du helt enkelt inte rätt person.
Jag förstår deras frustration......varför ska de sitta och vara trevliga mot folk som tar upp deras dyrbara tid. Jag blir mest förbannad på folk som uppmuntrar dessa människor att ställa upp och göra bort sig. Det är verkligen inga kompisar. Man kan väl säga det på ett snällt sätt till sina nära..."Du blir inte popartist med den rösten - men jag blir så glad när du sjunger för du gör det med sån glädje och jag älskar att se dig glad" Eller "du sjunger hellre än bra"
Det borde vara så att man snabbtestar dem vid ingången....om det hade varit seriöst. Då skulle någon kunna sitta vid ett bord och inte ens släppa in dem som var rent tondöva eller rent förskräckliga.
Man får ju skylla sig själv om man ställer upp...ALLA vet att de blir totalt sågade om de inte kan sjunga. Och de som tror att de verkligen kan sjunga har väl ett ansvar att ta reda på det innan de ställer upp i tv.
Det med juryn är nog ganska mkt ett spel. Att de ska vara så otrevliga. Det är ju likdant i american idol fast där är det bara en som är otrevlig.
Japanen igår, han var bra roligt =) Med kamera och allt på slutet, hahaha!
Ska tillägga att ni troligtvis inte kommer att se mig i den här tråden sen, då uttagningen är över,
Det är det HÄR som är det roliga!!
Sen blir artisterna mer slätstrukna "efterhand".
Visst fanns det helt fantastiska förmågor, med EGEN karisma,
med.
Men dels regleras de upp "till tråkigare" personer,
sen röstas ju "de indivudella" personligheterna ut så småningom, av alla fjortisar,
till förmån för "Back-street-boys" falangen!!
Den där första typen med långt fett hår ifrån Backe var coooool tycker jag (avsnittet igår)
och inte sjöng han ILLA heller! (men ingen artist i Idol förstås!
)
VArför ska man skälla på en kines på Japanska???
men visst k u n d e han vara en som "spelade tönt" också???? (???? Eller????) vad tror ni??
"Får jag ta ett foto??"
Jag missade tyvärr gårdagens avsnitt, men ingen fara i skogen. Den går i repris i helgen!