• En av varje

Idol 2006

Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Idol 2006
  • xxmeyaxx
    Nadjis skrev 2006-09-01 09:24:26 följande:
    xxmeyaxx skrev 2006-09-01 09:22:55 följande: Vågen skrev 2006-09-01 09:20:06 följande: Tondöv eller inte Njäe, jag klassar mig inte som tondöv. Tre års musikutbildning på gymnasiet och gått sångpedagogik i 6 år. Varav många talangjakter, där jag kommit tvåa som bäst (Jag ska ha första platsen någon gång) och sedan har jag spelat huvudrollen i en musikal osv. (utsedd med hjälp av audition så..)På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.  Men gud!  Å du fick inte komma med?!
    Jag tror dom antog att jag inte tål press när jag fick hjärnsläppet. Fast jag garvade och sa "Oj då!". Press klarar jag av. Utan problem, hade bara lite otur med texten. Men men, söker igen nästa år - beroende på hur livet ser ut då. Jag kan ju ha en knodd då och det är viktigast.
    På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • xxmeyaxx
    April Mamma skrev 2006-09-01 09:33:26 följande:
    jag tror absolut att du kan sjunga! Men bara för att man blir nekad av idol så innbär det ju inte att man inte kan sjunga...man passar väl inte  bara in i "idol-facket".Alla kan ju inte vara skitsnygga och har utstrålning och ha DEN sångrösten och.....
    det är så oerhört mycket man ska ha för att passa in. men jag grät inte för det. var glad för att jag tog mig dit och gjorde det jag skulle. dom vet ju vad dom vill ha så. *rycker på axlarna*
  • April Mamma
    xxmeyaxx skrev 2006-09-01 09:35:07 följande:
    April Mamma skrev 2006-09-01 09:33:26 följande: jag tror absolut att du kan sjunga! Men bara för att man blir nekad av idol så innbär det ju inte att man inte kan sjunga...man passar väl inte  bara in i "idol-facket".Alla kan ju inte vara skitsnygga och har utstrålning och ha DEN sångrösten och..... det är så oerhört mycket man ska ha för att passa in. men jag grät inte för det. var glad för att jag tog mig dit och gjorde det jag skulle. dom vet ju vad dom vill ha så. *rycker på axlarna*På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
    Absolut! Man skall inte gråta för det! Det finns mycket annat här i livet!
  • xxmeyaxx

Massor.

• Millimani

Jag fattar inte allt detta tjafs om Juryn. De är helt vanliga, trevliga människor som spelar en roll inför kamerorna. Program idén går ju ut på att Juryn ska va elak. Det är det som gör det extra spännande och underhållande jämfört med tex. "Fame factory"
    Juryn anstränger sig för att vara elaka och det vet ju dom som går dit. Visst är det synd om en del, men de vet ju vad de ger sig in på.

• xxmeyaxx
    Nadjis skrev 2006-09-01 10:01:24 följande:
    Vilken låt sjöng du då?
    Hillary Duff - Fly.
    Millimani skrev 2006-09-01 10:11:48 följande:
    Jag fattar inte allt detta tjafs om Juryn. De är helt vanliga, trevliga människor som spelar en roll inför kamerorna. Program idén går ju ut på att Juryn ska va elak. Det är det som gör det extra spännande och underhållande jämfört med tex. "Fame factory"Juryn anstränger sig för att vara elaka och det vet ju dom som går dit. Visst är det synd om en del, men de vet ju vad de ger sig in på.
    Exakt min mening. Dom vet att dom kan bli rejält sågade.
    Den som är med i leken, får leken tåla.
    - Mycket bra ordspråk
  • xxmeyaxx

Nope. Inte idag. Nästa som sänds är på tisdag.
    Då är det Malmö.

Onsdag: Falun. (meeee )
    Torsdag: Sthlm, fortsättning.

• smultronbubbla

"Man behöver väl inte vara lite efter för att man inte kan sätta en ton rätt
    Det kallas "tondöv" - inte "lite efter""

Jag förstod att det skulle missförstås när jag skrev det. Kom inte på bättre ord, så förlåt så hemskt mycket.
    Jag tor ni förstår vad jag menar, så jag förklarar inte en gång till.

Visste även att "den som ger sig in i leken får leken tåla", skulle dyka upp.
    Visst är det så, men här handlar det om många unga tjejer och killar. De har en dröm, vet att juryn är hård, men vill ändå försöka.
    Så går de in till juryn och får höra att de är fula Jag tycker i alla fall inte det är okej, oavsett om man ger sig in i det eller inte.

Svar på tråden Idol 2006