Idol 2006
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
man önskar att det fanns nån där som kunde stoppa dom, vissa gör verkligen bort sig i tv, skulle jag aldrig utsäta mig för! och då har jag en mamma som tycker jag ska söka varje år, men jag har bättre vetande än så
fattar inte heller vad folk tänker som går dit. många av dom alltså.. man måste ju ändå veta om man sjunger någorlunda eller helt sjuuuukt dåligt! en portion självdistans tack!
jag har pluggat musik i ett par år på heltid.. och där har vi spelat in många sånglektioner.. och inte minst alla konserter vi gjorde.. och det är ju en helt annan sak att höra det utifrån än att höra sin röst i huvudet.. det låter helt olika!
Många sjunger ju bättre än Helge Skoog iallafall!
MEN visst är det Folk "som gör en grej" att visa sig urflippat dåliga också va????
är det inte det???
(ni vet, de har blivit inspirerade av såna där aspiranter tidigare,
som fått mycket uppmärksamhet efteråt för att de var FÖR töntiga och lät hur anskrämligt som helst.
Det är ju folk som "försöker spela tönt" tror jag.
(men så misslyckas de till och med med det,
och så blir allt bara HUR pinsamt som helst!!
)
xxmeymaxx:
" Finns det ingen människa i denna värld som vågar säga att "du sjunger förjävligt!" till dessa personer?"
De sjunger ALLT för dåligt för sammanhanget.
Men SÅ djävligt är jag inte säker på att det skulle vara i ett annat sammanhang.
Dels så blir de ju nervösa (vem f-n skulle inte bli det?)
sen sjunger de falskt på grund av det.
Jag har hört MÅNGA som sjunger värre även än de sämre som aspirerar där.
Det är taskigt för dem "att de blir mätta" ur ett sånt sammanhang.
(Jag tror att man skulle kunna få fram rätt mycket av bojkottades folks röster (från Idol-auditionen) i något ANNAT sammanhang.
Tror nog inte man kan säga att folk sjunger FÖR DJÄVLIGT, bara sådär.
Det GÅR dessutom att öva upp, en del.
Nej, allt går inte ens att fixa till i en studio...
Var inte Ring-Ring-Anna med förra året och myntade "min mamma säger att jag kan sjunga" när juryn dissade henne?
För övrigt går repriserna på söndag fm!
Kakan83
"Är det Anna från Idol ni pratar om? Är det folk som har kallat henne luder på Lunar pga idolavsnittet??"
Ja, och lite annat med! Fruktansvärt
Tänkte på han långhåriga killen som sa att sjunger i kör och så hade han även körat bakom Carola.
Men hallå, det har jag också gjort! I en stor kör! Inget sångprov till det direkt
Med det menar jag att man inte kan säga att man sjungit bakom Carola för att man gjort det med en stor kör och knappt synts. Visst kan man säga det, men då får man ju förklara HUR, det är ganska väsentligt, haha.
För jag tror faktiskt inte att han var med i någon liten proffskör som körade precis bakom Carola.