• En av varje

Idol 2006

Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Idol 2006
  • ming

Ja, det är hennes val, men som offentlig person får man räkna med att folk dömer en.

Kossan af Svammel
  • emma2006

Jag tycker Sannas kläder är hundra gånger värre än hennes frisyr. Seriöst, vart får hon tag på trasorna?? *urk*

• Scrapmom

Gud, vad jag är glad att jag inte är en offentlig person.

• elegi

Inte för att jag tycker att det spelar nån roll hon får väl se ut som hon vill hon kanske tycker att hon är jättefin

Har ett svagt minne att hon hade utsläppt hår på nån uttagning, kanske den där de sista 2 togs ut ???hm kommer inte ihåg men känner mig rätt så säker att hon har haft utsläppt iaf 1 gång Det var iofs mycket finare enligt mig iaf

• Zäta

Dessutom tror jag inte att hon väljer kläderna själv.

• emma2006
    Sydskåning skrev 2006-10-09 14:22:25 följande:
    Gud, vad jag är glad att jag inte är en offentlig person.
    Jag håller med. Tänk vad mycket skit det skulle pratas om en.
  • BabyJia

Jag skulle aldrig i livet klara av å va en offentlig person å de absolut aldrig nåt jag har drömt om heller

• xxmeyaxx
    En bit av Daniel Breitholtz blogg om Nathalie.

Årets wildcard är utslaget och jag kan tyvärr inte säga att jag är
    överaskad. Idol är en musiktävling, men det kan knappast ha undgått någon att det som artist i Idol handlar om att påverka människor. Om man tror att det enda folket hemma i tv-sofforna bedömmer är den tekniska sånginsatsen på scenen är man nog dessvärre fullkomligt ute och cyklar. Minst lika viktigt är nog hur man för sig i intervjuer och andra inslag i programmet. Att man skickar ut värme och påverkar.

Nathalie var om inte den bästa tekniska sångerskan i Idol, så
    åtminstone i absoluta toppskicket i tävlingen. Men lika begåvad som hon är sångtekniskt lika dålig tycker jag tyvärr hon är på att lyckas nå ut och att förmedla. Min initiala känsla av Nathalie som 'sval' försvann aldrig. Därför åkte hon ut. Punkt.

Nathalie själv har hävdat vid åtskilliga tillfällen att hon inte fått
    lika mycket tv-tid som de andra deltagarna, och visst det är sant. Men att tro att det är anledningen till att hon åker ur tävlingen är rent av korkat. Det handlar ju snarare om vad du gör av den TV-tid du får.

Agnes hade under förra året precis lika lite TV-tid som Nathalie hade i år. Om inte jag missminner mig så VANN Agnes hela kalaset förra året.Trots mindre tv-tid än de andra. Så mycket för den teorin. Trams. Så trött på gnället. Hoppas vi slipper höra mer nu.

--

Håller med fullständigt.
    På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • smultronbubbla

Jag tyckte Mark in the park var pinsam första gången, då han var is tudion, men if redags var han ju rolig! Jag är inte sådan som skrattar åt revyer eller Robert Gustafsson, så det är inte det att jag kan skratta åt allt, men jag tyckte han gjorde bra ifrån sig.
    Däremot behöver vissa svenskar ha lite självdistans, bjuda på sig själv. Tråkiga surpottor i inslaget! Slappna av lite, det är ju bara på skoj!
    Tycker även att Sanna och Mogge gör ett bra jobb. Det är väl första gången de är programledare. inte så lätt så. Säg någon förstagångare som ingen har klagat massor på. Det bar likadant med Lena PH i melodifestivalen, vilket gnäll! Hur lätt tror ni att det är första gången? Har ni själva gjort något perfekt första gången ni gör det? Något stort alltså?