• En av varje

Idol 2006

Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Idol 2006
  • Aannaa
    FruSnigel skrev 2006-09-04 19:20:54 följande:
    Varför är det inget idol ikväll? ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ santakaos.blogg.se/ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    Sänds bara tisd-torsd
    .emilia. ♥ . kärlek big time.
  • xxmeyaxx

Tisdag: Malmö.
    Onsdag: Falun.
    Torsdag: Sthlm.

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Suck och suck

Sammet:
    " Men när någon sjunger falskt så slår jag om till annan kanal, jag har så svårt att se juryn sitta och himla med ögonen och säga taskiga saker...."
    Jag förstår dig.
    Men jag "har det kvar" och negligerar juryns beteende (jag tittar bort),
    sen lyssnar jag skeptiskt/ursållande, så jag sorterar bort all överflödig sarkasm.
    Samtidigt finns det ju de "med skinn på näsan" trots att de inte lyckas tillfredställa juryn (och så menar jag INTE de stackarna som står och gormar tillbaka till juryn.
    Men de finns de med "mer självdistans" och humor, än själva juryn.

Sen ÄR det nog såna som "är uppgjorda töntar/falsksångare" som FAKTISKT driver med juryn.
    Och DE är ju jättekul att se!!!

Men visst är det skumt att det finns sådana bland de sökande, som ÄR SÅ TOTALT tondöva och inte har tillstymmelse till musikalitet???

(men de bidrar ju något till programmet även de.
    Jag vet inte om det kanske skulle vara "en hjälp" för dem att tänka på det,
    så de kan trösta sig med det, då det blir ratade!)

• lurksmulan

Jag vet att ni pratat om det här redan, men jag måste ge min syn på saken: Idol är inte mobbnings-tv! Jag blir så trött på alla som säger "Åh nej, jag blev faktiskt mobbad i skolan och nu kommer allting tillbaka igen". JAG blev också mobbad i skolan, men inte identifierar jag mig med personer som inte har någon självinsikt alls och som uppenbarligen omger sig med personer som inte har tillräckligt med kärlek till mig för att kunna säga att jag bara gör bort mig om jag går dit!
    Jag hamnar inte i någon tidsmaskin bara för att jag hör juryn såga personer som söker ett jobb de inte är ett dugg kvalificerade för.

Den som ger sig in i leken får leken tåla. Sen är formatet på hela tv-programmet upplagt så att man ska skratta åt de totalt tondöva. Och när Idol kom till Sverige visste alla det. Så om man är väldigt känslig kan man hålla sig hemma.

• xxmeyaxx

Jag håller med lurksmulan.
    Dom vet att man kan bli rejält sågad. Det visste även jag. Men jag gick dit. Hade dock "tur" och fick bara höra "Tack så jättemycket för att du kom hit, men du går tyvärr inte vidare".

Två av mina vänner fick hård kritik, men dom bara garvade åt saken.

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Bonanza

xxmeyaxx - vad sa de till dina vänner då?

Att Kato har makten, det kan vi tamefan ändra på
  • ming
    xxmeyaxx skrev 2006-09-05 11:36:19 följande:
    Jag håller med lurksmulan.Dom vet att man kan bli rejält sågad. Det visste även jag. Men jag gick dit. Hade dock "tur" och fick bara höra "Tack så jättemycket för att du kom hit, men du går tyvärr inte vidare".Två av mina vänner fick hård kritik, men dom bara garvade åt saken.På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
    Fick dina kompisar sjunga för den riktiga juryn?
    In yo face!
  • lurksmulan

xxmeyaxx: Åh var du där och sjöng? I vilken stad?

Jag hade tänkt att gå dit och sjunga, men jag fegade ur!

Allt handlar ju om attityd; tror ni att Agnes hade fått värsta spelet och sagt att juryn inte känner igen en talang när de ser en, om hon inte klarat sig?

• ming
    Peppa skrev 2006-09-05 12:25:34 följande:
    Finns det en annan jury??
    Ja, en jury som man sjunger för först, som väljer ut vilka som får sjunga för den riktiga juryn.
    In yo face!
Svar på tråden Idol 2006