• En av varje

Idol 2006

Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Idol 2006
  • 3 hjärtan

jo, jag vet att dom söker hela kitet.. men tycker ändå dom skulle lyssna utan att titta... allt det andra typ kläder och sånt kan man fixa sen.. och det utseende som tilltalar den ena tilltalar inte den andra..

jag bara tänker på vad många talanger dom går miste om för att dom tittar för mycket på frisyrer osv.

• 3 hjärtan

tittar man på den som sjunger kan man nog fastna lite för mycket i hur snygg en person är eller tvärtom, om man nu så vill att man inte hör det de ska höra.

läste musik under ett par år, på skolan fick vi ofta sitta och blunda till musik för att mer känna in musiken, känna hur den berörde, känna vad som förmedlades utan att titta.

• ming

Ja, jag håller med.
    Fast mångas utseende speglar ju personligheten, även om man kan fixa till utseendet senare.

In yo face!
  • 3 hjärtan

ja..mångas utseende speglar personligheten.. men LÅÅÅÅNGT från allas.. tycker det är riktigt illa att ta någon för att den klär sig bra eller har snygg frisyr och kan sminka sig..

• Julienne

Kommer verkligen alla deltagare fram till juryn? Enligt uppgifter så var det 6000 sökande i år men om man kollar auditions på TV4:s hemsida (som hittills bara täcker Sthlm och Göteborg) så känns det inte som om det skulle vara några 6000 sökande?

• ming

Nä alla kommer inte fram till den riktiga juryn. Det finns en annan jury som bedömer vilka som får gå vidare. De väljer väl ut både folk som verkligen kan sjunga och knäppskallar, antar jag, annars skulle det ju inte vara så kul att kolla på.

In yo face!
  • Sammet

Fy vad taskigt att sitta och ta ut falsksjungare och mindre vackra människor bara för att riktiga juryn ska få vara "roliga" i TV på deras bekostnad.

• Sammet

Endel ÄR ju roliga att titta på, men många är det ju bara synd om.
    Jag vill ju lyssna på de som sjunger bra och se om de kommer med. Men när någon sjunger falskt så slår jag om till annan kanal, jag har så svårt att se juryn sitta och himla med ögonen och säga taskiga saker.... Det är alltså inte många minuter jag ser av uttagningarna

Svar på tråden Idol 2006