Idol 2006
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.
blunda. Visst handlar det om att kunna sjunga. Det är ju en tävling för sångartister, inte skådisar eller modeller. MEN inte _enbart_ om att kunna sjunga, som jag skrev innan så är den bästa sångaren/sångerskan inte tvunget den bästa artisten. En skicklig sångare utan utstrålning, med fel låtar och med dåligt scenspråk blir inte intressant medans en med sämre sångröst men som har dessa andra komponenter kan bli det.
Ang Sannas kläder och experthjälp så tror jag nog att hon får det redan. Hon hade nog sett _ännu_ konstigareut om hon inte fått hjälp av nån
Men man kan ju undra hur mycket som kan skyllas på stylisten och hur mycket som är Sannas eget val.
Snäckan sjöng ju fel mer än en gång...
Jennie med ie:
absolut jag håller med
Snäckan verkade få nån black-out igår. Sjöng fel text MASSA gånger!
Tyckte iofs han var bättre igår än tidigare. Lite som Peter sa; när han sjunger rent (och INTE grimaserar) så har han små ögonblick av klockrent artisteri!
Erik var grym!!! Kul att han fick revansch. Sa till min sambo för några veckor sen (när han sjöng en ballad) och han tog i på ETT ställe; "han ska sjunga en "tuffare" låt så han får ta i lite. Och det funkade.
Danni var skitbra som vanligt!
Marcus var ok, men var bättre förra veckan...
Hur kan folk tycka att Cissi är bättre än Jessica...???
Markus briljerade i mina ögon!! VILKEN KILLE! både snygg och duktigt....
Marcus, Danni, Erik och Felicia var klart bäst igår! Tippade rätt på vilka tre som skulle hänga löst dessutom men trodde/hoppades att Johan skulle få åka
Klarar inte av Cissis röst, det är så kantigt på nåt vis. Man vet att det är en bra artist när man bara sitter lungt och njuter.
Jag diggar Cissi stenhårt, hon har så skön stil och när hon väl är bra så är hon grym!!! Och det va hon igår.
I bäst form va dock Markus och Danny i vanlig ordning.
Markus kändes i samma klass som Bono och Danny är ju såååå grym!!!
Men vilken överraskning att även Erik va så otroligt säker!! Har inte alls gillat honom tidigare, men igår glänste han - väldigt lyckat låtval, coolt!!
Jessika är en duktig sångerska, men jag kan inte påstå att hon riktigt når mig. Vet inte riktigt vad det är som fattas, men att hon åkte ut före Johan känns inte rättvist (det gjorde det å andra sidan inte med Natalie förra veckan heller).
Johan kan inte sjunga, han är fruktansvärt ensidig och har en skum utstrålning som åtminstone inte faller mig på läppen.
Linda va också riktigt bra igår! gillade verkligen hur hon fick fram känslan av desperation i be mine!! Refrängen va inte lika bra som versen, men klart godkänt!
Snäckan stod också för ett väldigt känslosamt framträdande igår, men han blir liksom på gränsen till för konstig...
Cissi- Väldigt bra och duktig, men har "slarvat" lite det senaste. HOn måste komma tillbaka i form.
Markus- Alltid lika bra
Danny- Inte min stil, men en sockersöt tonårsidol
Erik- Riktigt bra igår, för första gången
Jessika- Hon har den stilen och musikvalet jag gillar och rösten, men förstår att hon ligger lågt, men fanns de som var mycket sämre.
Johan- Sämst igår, borde åkt ut.
Linda- Duktig tjej, men inget speciellt längre
Snäckan- Fräck kille, men har lite väl mycket grejer för sig på scen.
Felicia- Väldigt duktig, men som vem som helst. Sticker inte ut på nåt sätt för mig