• Emelle

¤ västervik tråd 3¤

Ny tråd då "tvåan" stängts!!

Vi fortsätter väl babbla på om livet i stooorstan
  • Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤
  • Ankan217

Jullan84:

Jag har färg hemma som man kan använda till fot-hand avtryck.

Vattenburen plakatfärg, lätt att tvätta av från huden.

Jag köpte färgerna för att göra avtryck men det har inte blivit av.

Du kan få låna färgerna om du vill. Jag ska till Långrevet i morgon på dagen, du bodde väl där?!??

Hör av dig i min inbox om du är intresserad.

• Jullan84

Tack så mycket Ankan, men jag har tänkt göra avtryck lite då och då. Så man ser hur han växer. Och vill ha samma färg hela tiden då...
    Men kommer du ihåg vart du köpte färgen?

• ShootingStar

Jullan - Jag målade Alicias fötter med vanlig vattenfärg. Det funkar jättebra. Bara gojsade penseln i färgen å sen måla på fötterna å händerna, det blev toppenbra! Man får ju liksom ha lite vatten å mycket färg så den blir så mörk så möjlig. Men det funkade hur bra som helst. Billigt å bra! En färg kostar ju nån tia på bokhandeln, så det blir inga stora kostnader heller.

• Ankan217

Jullan84: Jag köpte dem nere på panduroaffären in stan. De heter "Washable Poster Paint" eller vattenburen plakatfärg. Möjligt att du får beställa av henne, men det är ju inga problem ju.
    Det står att de ska vara lätta att tvätta av från hud och tvättbara kläder. Kan ge fläckar på trä, vinyl eller tapeter dock.

Ha det så bra!

• Majalaja

Jullan: vi tryckte med hobbyfärg från Janne Banan, kladdigt och bra! Och giftfritt! Dock rätt svårt att tvätta bort.

• Ankan217

Majalaja: Hej! Hoppas att allt är bra med dig! Det var ju ett tag sedan.

De färger jag har hemma är typ dom som vi hade till barna när vi gjorde älgar (höstlöv som huvud, händerna som horn) på öppna förskolan kornet, då barna var jättesmå, minns du.

Den gick ju bort lätt när man tvättade av ju.

Ha det så bra!

• Majalaja

Hej Ankan!
    Just det, det fina konstverket ligger fortfarande ihoprullat i Axels rum...borde kanske rama in och sätta upp, det blev ju så fint! Det stämmer att det var bra färg till det, borde kanske leta efter sådan i stället då...

• FrozenRos

hej hej! tänkte bara lämna en litet inlägg ..
    jag e ny i västervik  skulle vara kul o prata med några här i från ...

ha en underbar helg alle sammans :)

• Emelle
    Välkomna ni nya till tråden.

Allt väl med er allihopa??
    Hoppas det!

Har uppdaterat galleriet med lite Max bilder.
    (länk finns i sidfoten)
    Så för er som vill se mer av min prins...kika in!

Hoppas ni har en mysig helg och Fars dag allihopa!
  • Ankan217

Emelle: Vilken söt liten gosse du har!!!

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤