• Emelle

¤ västervik tråd 3¤

Ny tråd då "tvåan" stängts!!

Vi fortsätter väl babbla på om livet i stooorstan
  • Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤
  • Mr o Mrs H

Vad härligt det ser ut med babysim, någon som vet om barnen kan bli för stora för att babysimma? Tänkte eventuellt om man skulle börja till nästa termin men då är ju T 8-9 månader...

• Jullan84

Mr o Mrs H
    Finns ju olika steg på babysimmet... så finns säkert något för barn som är 8-9 månader.

Om du tänkt gå hos Pia Lennartson så kan du ju maila o fråga..
    pia.lennartson@tele2.se

• Lena1976

Hej hej

va mysigt dte ser ut o babysimma...vi ska oxå börja på lördagar i simhallen....

• mafalda

vi går lördagar i simhallen varma rekomendationer då det inte är bindande varje vecka utan drop in....

• Emelle
    mafalda-
    Vem tar man kontakt med för att få börja där?
    Ringer man simhallen eller är det någon kontaktperson?
    Emilia Eddie Maximilian
  • Nellisen

Blir också sugen på babysim när man ser bilderna...Kan man va mé fast man inte har någon baby???

• Majalaja
    Mr o Mrs H skrev 2006-11-14 11:55:14 följande:
    Vad härligt det ser ut med babysim, någon som vet om barnen kan bli för stora för att babysimma? Tänkte eventuellt om man skulle börja till nästa termin men då är ju T 8-9 månader...
    Självklart kan du börja även då! De säger väl att dykreflexen försvinner efter sex månader, men det har visat sig att den ibland kan finnas kvar även senare. Och att ge barnet vattenvana är ju aldrig fel hursomhelst.
    Emelle skrev 2006-11-14 16:25:55 följande:
    mafalda-Vem tar man kontakt med för att få börja där?Ringer man simhallen eller är det någon kontaktperson? Emilia Eddie Maximilian
    Jag kan kanske också svara eftersom jag gått även där....hon som leder simmet heter Barbro Nyberg, finns i telefonkatalogen tror jag. Ring och hör om ni kan komma dit och testa en gång innan ni köper klippkort. Det gjorde vi när Axel var liten. Sen bestämde vi oss iofs för att gå på Gertrudsvik ändå, tycker det är bättre där. Men som mafalda skriver, fördelen med simhallen är ju just att det är drop-in och att man inte är uppbunden varje helg. Nackdelen är att det kan bli svårt att verkligen ta sig i kragen och komma iväg
    Nellisen skrev 2006-11-14 16:28:10 följande:
    Blir också sugen på babysim när man ser bilderna...Kan man va mé fast man inte har någon baby???
    Visst, Nellisen, du är välkommen! Kom och plaska med oss bara!Räcka ut tungan
  • Emelle
    Majalaja

Tack.
    Jag skulle välja Gertrudsvik om jag hade körkort!
    Kan ju inte ta mig dit ut eftersom Magnus är borta i veckorna.
    Så därför är simhallen ett bättre alternativ. + att det är på helgen så att Magnus kan ha de större barnen.
    Emilia Eddie Maximilian
Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤