• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

N1ettan: Jag skulle vilja säga att sambosar inte alltid förstår hur komplicerat det är, det här med att göra bebis. Min man föreslog förra månaden typ 2 dagar INNAN äl att vi skulle vänta i sisådär 4-5 dagar till han var lediga och vi båda kände oss lite piggare. När jag försökte förklara (utan att bli alltför upprörd) så såg jag att han inte fattade något, även om han ville försöka förstå. Blicken var tom..... och något dum. Skämt åsido, saken är ju den att de med sin kropp i princip kan producera bebisar hela månaden, men så är det ju inte för oss. Vad vill du själv? Skulle det kännas ok att lägga ner tempningen och pröva utan ett tag och sedan komma tillbaka om det visar sig att det inte blir något?

Babynr1: Jag tror att det kan vara olika, för några blir tempen lägre om man sovit färre timmar, för en del blir den högre. Men jag TROR att för de flesta så blir tempen högre när man sovit lite. (Jag har hört att den där temp-korren inte är så där jättetillförlitlig, och jag tror inte den funkar för mig, men det kan säkert vara olika)

Äppelblomman: Tack för din kommentar. Hoppas du får ditt kryss i morgon. Jag tror jag får mitt på söndag. Om min temp fortsätter uppåt vill säga.

• Fru JD

Hs Bobbo: Det kan väl vara skönt med Äl-tester så här första cykeln efter, innan du har koll läget igen. Förstår att det känns tufft för dig emellanåt.

• Fru JD

Thessis77: Tack för din söta kommentar! Du, du ska inte ge upp ännu tycker jag. Att inte ha några symtom betyder absolut inte att du inte kan vara gravid. Det är ju så för jättemånga, att det ENDA tecknet de har är att mensen uteblir. Och om den gör det, det vet du ju inte ännu.. Håller tummarna för dig!

• Snice

Såja, fru JD! Nu är din temp på väg uppåt!! Så du har säkert haft ÄL och jag HOPPAS ni har fått till det i bingen!!

• Fru JD

Snice: Tack! Jodå, jag hade kryssat i min mans almanacka de dagarna han var tvungen att "prestera" . Att ni fick till det har jag sett, och jag hoppas så för er!

• Snice

Fru JD- Ja vi fick ju till det... åtminstone kvällen inna ÄL! men så tror och känner jag att ÄL var på natten mot den dagen krysset kom... eller så tididgt den morgonen! För flytningarna försvann med en gång mitt på dagen den dagen. Hoppas jag har rätt!
    Vad tyckte din man om kryssen i almanackan då?!!

HS Bobbo- Jag tycker inte det stämmer med att du fortsätter med samma kurva som den du hade då du var gravid... Det finns ju nån knapp att trycka på som visar att du hade missfall. Hade du blödningar i samband med missfallet? Det kan man nog också registrera. För då får du ju börja om med ny kurva... Om du vill alltså! och det stämmer nog bättre. Kanske nån annan vet hur man gör?

Sorry, nu skriver jag OT (det är ju aktuellt just denna timme)... Ser ni på Idol? Vem ska vinna? Så spännande! Jag hejjar på Markus! Han är född i min hemstad.... och så bra på att sjunga!

• Jessica26

Snice jag heja också på Marcus.

Lite OT gällande mig då
    På måndag ska vi vara med i radio angående vår dotters bortgång om nu någon skulle vara intresserad av hur man känner sig i en sådan situation.

P4 Kristianstad efter nyheterna kl 12.00

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Snice

Yeah. han vann!

Åhh, jag är så glad att det är helg och att vara ledig! Hektisk period har det varit!
    Idag är jag på DPO 7, men känner inget speciellt... fast det är ju tidigt ännu! Det enda är att ett frö av hopp väckts! Tänk om jag skulle få mitt efterlängtade plus nu ett år efter att jag slutade med p-piller! Då man började längta och trodde det skulle bli en enkel match! Men det är väl meningen så...

Nu ska jag hoppas ner mellan lakanen och drömma mig bort!

Kram alla!

• Duntoffla

HS Bobbo och Snice- nu lägger jag mig i men det finns en misscarriage ruta att fylla i vid MF....

Que Vivra verra- den som lever får se
  • Hs Bobbo
    Snice skrev 2006-12-01 22:08:54 följande:
    Fru JD- Ja vi fick ju till det... åtminstone kvällen inna ÄL! men så tror och känner jag att ÄL var på natten mot den dagen krysset kom... eller så tididgt den morgonen! För flytningarna försvann med en gång mitt på dagen den dagen. Hoppas jag har rätt!Vad tyckte din man om kryssen i almanackan då?!! HS Bobbo- Jag tycker inte det stämmer med att du fortsätter med samma kurva som den du hade då du var gravid... Det finns ju nån knapp att trycka på som visar att du hade missfall. Hade du blödningar i samband med missfallet? Det kan man nog också registrera. För då får du ju börja om med ny kurva... Om du vill alltså! och det stämmer nog bättre. Kanske nån annan vet hur man gör?Sorry, nu skriver jag OT (det är ju aktuellt just denna timme)... Ser ni på Idol? Vem ska vinna? Så spännande! Jag hejjar på Markus! Han är född i min hemstad.... och så bra på att sjunga!
    Snice: Jag har fyllt i "miscarriage" i FF, det som hände då var att de beklagade, men för övrigt ingenting. Den ser det ju ännu som samma period som den innan graviditeten, antagligen för att jag ju ej haft mens sedan dess. Vet inte riktigt hur jag skall göra - hade hoppats att den bättre skulle markera MF och liksom "börja om", men så verkar det inte funka. Får nog helt enkelt bara förlita mig på tempen.

Nån annan som har tips?
    Always look on the bright side of life!
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*