• ceha

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...

• Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)
  • Karlstad

Ceha: Hur länge sover Ellen på dagis???

• Kotten81

Hej Alla!
    Har haft en bra helg, jobbade visserligen i lördags men igår var vi lediga och slappade en massa...skönt.
    Var hos BM idag och lyssnade på den lill*, lite lugnare bebis idag - hjärtat slog kring 130 ungefär. Magen hade växt och låg precis på kurvan - puh.

Kan inte fatta det, men för varje dag som går kommer man ju närmare Dagen D...aaaa!!! Fick papper om Föräldrautbildningen som startar 27/10, känns så...stort på något sätt.

Hur länge tänker ni vara hemma allihop?? Någon som redan har planerat sin ledighet?

• Catja3
    Kotten: Börjar den 27/10 alltså? Hoppas hoppas att det är den vi ska gå också
    Jag ska också till bm idag - kl. 16. Hoppas på att få mäta magen och höra hjärtslagen för första gången!
    Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • Catja3
    Camile: Tycker det är så mysigt när vi är där uppe och hälsar på släkten. Särskilt på sommaren, nära till vatten, fiske, sol och natur
  • Kotten81

Catja3: Åh vad kul, det är så himla roligt att få höra hjärtat slå, man blir lika glad varje gång!
    Hoppas att ni också skall gå när vi går!! Vore roligt att "känna" någon!! Skall bli jätteskoj, fast lite nervöst..

• camile

Meria
    Vi flyttade från Karlstad och hit för 2½ år sen!

Catja3
    Ja det är himla mysigt här. Flyttade hit i och med att maken kommer härifrån. Vi bor nära vattnet i utkanten av Hagfors. Bodde i Karlstad innan och det är mysigt där oxå men det är mer stressigt där än vad det är här. Det känns skönt! Märks att Karlstad är en större stad om man säger så.

Sitter på jobbet och filosoferar. Har fått massa gjort idag! Känns skönt men nu är det större grejer jag ligger efter med som tar lite tid. Får beta av dem allt eftersom.

Dä årner sig och årner sig det inte kan det lika gärna kvetta
  • ceha

Karlstad: hon sover nog ca 1 timme (knappt). Egentligen skulle hon nog gärna sova mer, men sen hon började sova inne (istället för i vagnen, som vi vill ha till bebisen), så läggs hon senare än vagnbarnen. Och på hennes dagis sover de innan lunch, så de blir väckta efter en timme för att hinna vakna ordentligt innan maten. Fast det funkar ganska bra ändå, det är väl inte så länge till som de sover middag?

Tja, jag vet inte riktigt hur länge jag ska vara hemma, men jag har sökt till 070831, men förmodligen blir det lite längre. Och eventuellt så blir det kanske att vi delar upp det lite på slutet av hösten. Men Fredrik kommer i alla fall att vara hemma ngn/ngra månader själv. Bebisen kommer att börja på dagis i feb -08 är det tänkt.

• Catja3

Kotten: Ja det vore perfekt!

Fick höra hjärtljuden igår. 147 låg de på. Helt underbart ljud Skrattande
    Hädan efter ska jag gå varannan vecka till bm. Vi planerade tider fram till mitten av december Förvånad. Helt plötsligt inser man att det ändå inte är såå långt kvar...

Camile: Jo det märks tydligt. Fast jag vet inte om jag skulle klara av att bo såå långt ifrån k-d. Det räcker med att hälsa på ibland

• Viktors mamma

Nu har även jag hittat hit. Spännande för er, Ceha & Karlstad att ni snart är tvåbarnsmammor Själv har jag snart gått halva tiden. Vi var på ultraljud förra veckan och fick datumet 2:a mars, trodde på slutet av februari men vi får väl se när den behagar att komma. Allt var bra i alla fall och det var ju huvudsaken.
    Annars är allt bra. Jag & Viktor har vart hemma några dagar med lite feber och allmänt hängiga men imorgon hoppas jag att det är dags för jobb och dagis igen.

• Karlstad

Hej Victors mamma
    Jag kan få närsomhelst nu, lite skrämmande!!! Kommer int att då till bf. Är öppen 4 cm och livmodertappen är borta. Så nu bara väntar vi, inte roligt alls eftersom jag bara är i v 34. V 35 fick jag förra gången så jag vet ju vad som väntar. Ledsamt att lämna min lilla dotter hemma. Får hoppas att allt kommer att gå bra och en kortare tid på 10:an. Vill inte vara där...

Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)