• Anonym

gravid 13-åring

Den omtalade är nyss fyllda 13 och gravid...
    min fråga är vad som kommer att ske med barnet?? kommer hon att få behålla barnet.. eller kommer soc att ta det efter födsen??
    vad händer med pappan som är 16 år???? kommer han att bli anmäld???

är så orolig över min bror, de vet inte alls vad de gör.. båda är otroligt omogna för sina åldrar!!!

tack för svar!

• Svar på tråden gravid 13-åring
  • Lilith74

Intressant att ingen av er som förespårkar tonårsgraviditeter besvarar inlägg från dem som berättar om hur svårt de och deras barn haft det. Selektivt urval av inlägg!

Anonym - bra att det löste sig för dig och grabben och tack för att du delar med dig.

• saraseal
    Anonym

Där borde ju dina föälldrar tagit större ansvar för din son från början, så att inte barnet riskerade att ligga och skrika nångång.
    Mvh Sälen =)
  • Pellinell

Varför skall hennes föräldrar ta ansvar? det är ju barnets unge?!

• Anonym (hmhm)

Det finns alltid två sidor av allt!!!

• Pellinell

"Där borde ju dina föälldrar tagit större ansvar för din son från början, så att inte barnet riskerade att ligga och skrika nångång."

Var det inte rätt många som sade att flickan väljer själv? Föräldrarna skall inte kunna tvinga henne? Och ändå skall de behöva ta ansvar för det skrikande barnet? Nej, nu får ni ge er. Väljer man att behålla barnet får man fan i mig ta hand om det också, och det klarar inte en trettonåring. Därför skall barnet adopteras eller aborteras bort, hur sorgligt det än är.

• annbom

Jag har aldrig förespråkat tonårsgraviditeter, var själv tonåring när jag blev mamma första gången. Däremot så gillar jag inte tonen här med långa listor på hur fel det är med tonårsgraviditerer. Flickan är ju redan gravid och då får man göra det bästa av situationen, och att tvinga henne är INTE det.

• Anonym

Saraseal
    Jo morsan hjälpte till i börjjan. men om man e obstinat Fjortis så stöter man ibland bort den där hjälpen. Jag ville inte amma och blev skitförbannad när hon pratade om amma. Jag blev sur när hon sa att pojkens rumpa va röd för att jag inte tvätta han ordentlit. Jag blev sur för hon kom med råd om mat och kläde. Jag tog ut han i -10 utan mössa, hon sprang efter med mössan och jag spotta henne i ansiktet ocgh skrek "jävla hora låt oss vara ifred". Så ÄR MAN NÄR MAN ÄR 13-14-15. Det e naturligt att man är helt emot sina föräldrar i den åldern. Av de fem tjejer jag vet som fick barn i samma ålder, 13, 14, 15 år var alla likadana. Miss skötte ungen och ville inte ha hjälp. Man är helt enkelt omogen. Är man 16 17 kan man både ta mer ansvar själv + ta emot hjälp.

Jag kommer ihåg att jag gav honom godisistället för mat. han fick magproblem. jag orkade inte gå till BVC. Mamma blev tokig och tog honom, gav h0nom välling. Jag sprang efter, skrek "din jävla tjuv ge mig mitt barn". Han blev ett vapen mot henne. De andra fem som jag vet var likadana!!! Fatta att typ 1 av 100 000 13åringar kan bli mammor. De adra är för barnslia.
    Till slut orka inte morsan längre utan talade men en vänina som jobbar på soc. jag fick koma på stödsamtal. det rädda både honom och mej.

• annbom

Det finns många i den här tråden som mår väldigt dåligt och måste få ut sin frustration här. Mycket sorgligt

• Lilith74

Jaha, så 13-åringens föräldrar ska ta ansvar för barnet, Saraseal? varför?

Annbom: Och du tror inte att det bästa i den här situationen stavas A_B_O_R_T?

• Lilith74

Annbom: Härlig amatörpsykologi! Vem mår dåligt? Du?

Svar på tråden gravid 13-åring