• Anonym

gravid 13-åring

Den omtalade är nyss fyllda 13 och gravid...
    min fråga är vad som kommer att ske med barnet?? kommer hon att få behålla barnet.. eller kommer soc att ta det efter födsen??
    vad händer med pappan som är 16 år???? kommer han att bli anmäld???

är så orolig över min bror, de vet inte alls vad de gör.. båda är otroligt omogna för sina åldrar!!!

tack för svar!

• Svar på tråden gravid 13-åring
  • Anonym (Jag)
    Pellinell skrev 2006-10-11 20:04:13 följande:
    Du med brorsan som blev avsugen; menar du att tjejen gjorde fel som lyssnade till sig själv när hon ångrade det hon gjort? Borde hon ha sugit och sett glad ut och i efterhand tryckt ner sin ångest? Hur vet du att hon inte var för rädd för att säga nej?
    Därför att hon själv uppgav att på sitt eget initiativ VALDE att gå in med min bror, det var han som blev "tillfrågad" och var inte den som frågade!
    Fine om hon ångrar det hon har gjort, men hon hade inte _ångest_ för det, hon tyckte bara att det var dumt gjort och hon ångrade det!
    Jag anser att det är skandal eftersom han ALLTID kommer ha en stämpel som våldtäktsman trots att han inte är det! Den människan skulle aldrig kunna tvinga en tjej till något + att han hatar dom som slår eller våldtar tjejer.
    Han höll på och slå ihjäl en kille som hade våldfört sig på en utav sina tjejkompisar.

Och va fan är det med din attityd?! Det är ju uppenbart att det är en helt sjuk lag som har många brister! Super att dom som har blivit våldtagna tas mer på allvar, men tänk på hur många oskyldiga som sätts dit!
  • Dream26

Ja du han skulle ha tänkt sig för innan han va med en sån liten tjej Han har själv satt sig i soppan och får själv ta sig ut den.

• Anonym (ursäkta..)

Detta är ju bara sjukt..

Får inte ungdomarna vara kära längre?? får dom inte ha sitt privatliv längre utan att lagar ska börja rota runt och förstöra en massa... visst gör lagarna mycket nytta det säger jag inget om men som ANONYM (JAG) skrev. många unga blir oskyldigt dömda..
    och nu var ju hennes bror 15år och hon skulle fylla 14år. herregud..!!

detta är ju skandal..

ni sitter här och skriver och trycker ner dena ena människan efter den andra har ni aldrig gått högstadiet och varit kär i killarna i 9an när ni själva bara gick i 7an.. och man var sååå avundsjuk när det bara var dom populära tjejerna i klassen som fick vara tillsammans med dom... herregud ska sånt bli olagligt att man är ung och kär och kluddrar killens/tjejens namn över ett papper och drömmer och längtar till helgen.. för det är ju då det magiska ska ske... och sen gör det de.. och det var kanske inte så magiskt därför han visste inte riktigt hur hans skulle bete sig eller det kanske gjorde lite ont första gången vad vet jag listan kan göras lång på den punkten.. kanske fel musik.. och sen nästa dag så ångrar jag mig.. pga av en massa saker som inte stämde musik, det gjorde ont första gången, det kanske kändes lite snuskigt osv...
    ska då denna unga grabb få lida för detta...

NEJ SJÄLVKLART INTE:
    Lagen måste göras om så att dessa ungdomar inte blir oskyldigt drabbade så får det inte gå till i Svenska samhället.. FY SKÄMS.

Anonym (jag): jag tycker verkligen synd om dig och din bror ja hela din familj, det är hemskt det som hänt och skulle inte få gått till så.. tragiskt.

och det är samma sak med TS: självklart så ska inte din bror bli straffad för något som båda varit med på det är ju hemskt... och eftersom homn vill behålla bebisen så kan det ju knappast varit något hon ångrade...

Lycka till!!

Och ni andra tänk er för innan ni trycker ner någon på marken.. som kanske redan ligger.. Kan man inte skriva något snällt så skriv inget alls... för ord sårar mer än man tror...

Dessa männsikor öppnar inte dessa disskutoiner för att höra hur fel man har gjort eller att man får skylla sig själv.. folk skriver för att få råd och tröst, någon att få prata ut med när livet är jobbigt och tungt.
    tänk er för..
    ajabaja..!!

• Pellinell

Sorry, anonym med avsugen bror, jag tror inte en så liten tjej väljer att gå in och suga av en kille på en toalett helt på eget initiativ om det inte ligger något annat bakom; rädsla att bli lämnad, rädsla att bli mobbad, rädsla för något.
    Jag tycker det var starkt av henne att våga lyssna till sig själv sedan och tror att du hade tyckt likadant om det var din syrra eller dotter som hade varit den avsugande. Förstår att du tar parti för din bror, och jag säger inte att han har våldtagit henne, men jag tycker det var bra att hon lyssnade på sin innersta tvivlande röst.

Därmed är vi tillbaks i TS: en trettonåring är inte tillräckligt mogen att veta vad hon gör! Man kan suga av någon eller bli med barn enbart för att behaga en annan. Man är INTE redo att bli förälder när man inte har en aning om vad man gör.

• Pellinell

Anonym (ursäkta): Visst får ungdomar vara kära, men de får inte bli med barn. Och blir de det ändå måste vi, deras föräldrar, ta ansvar och fatta de beslut ungdomarna inte förmår fatta.

• Dream26

Pellinell: Mycket kloka ord håller med fullt ut.

• Pellinell

Trevligt med medhåll, Dream 26
    Anonym med bror, tur att din brorsa inte lyckades slå ihjäl killen, då hade han haft både våldtäkt och dråp på sitt samvete

• Anonym (oj,oj,oj)

En smula OT

Nu har jag skummat igenom tråden. Det gäller verkligen att tala om för sin son att INTE ha sex med ev flickvän (om hon är under 15) även om hon VILL.

För uppenbarligen så kan han bli anmäld för våldtäkt, om HON vill djävlas eller om hon ångrar sig!

Detta säger en hel del om Sveriges rättsystem!

• Anonym (Jag)

Det jag sagt till folk som ångrat sig efteråt är att den personen får skylla sig själv, för det var ingen våldtäkt eftersom man gjorde det frivilligt.
    Samma sak gäller mig själv.
    Ska jag nu gå och anmäla saker som jag gjorde när jag var 14 för att jag ångrar det nu?
    Som sagt säger ju det här ganska mkt om det svenska rättsystemet...

• Pellinell

Anonym oj oj oj:; ja visst måste du göra det, eftersom det är emot lagen att ha sex med någon under femton. Du talar väl om för sonen att han inte får snatta eller misshandla också?

• Aaliyah

Nu är det ju inte så att någon blir dömd för våldtäkt bara för att någon annan säger att det är så. Lite mer komplicerat är det allt. Men också väldigt ot.

• everyday

Var är trådstartaren i denna tråd?
    Har ni haft någon kontakt med flickans föräldrar och diskuterat abort?
    Hoppas flickan redan gjort abort.

• Många glada barn

Undrar oxå vart TS tagit vägen?

Svar på tråden gravid 13-åring