• Anonym

gravid 13-åring

Den omtalade är nyss fyllda 13 och gravid...
    min fråga är vad som kommer att ske med barnet?? kommer hon att få behålla barnet.. eller kommer soc att ta det efter födsen??
    vad händer med pappan som är 16 år???? kommer han att bli anmäld???

är så orolig över min bror, de vet inte alls vad de gör.. båda är otroligt omogna för sina åldrar!!!

tack för svar!

• Svar på tråden gravid 13-åring
  • saraseal
    Pellinell skrev 2006-10-10 11:29:48 följande:
    Saraseal: okej, så du har ingen nedre gärns för när du tvingar ditt barn til abort? Om hon blir med barn som tioåring? nioåring? åttaåring? det händer att man får mens vid 8, en i min dotters klass har fått det och skulle teoretiskt kunna bli med barn. Men nej, det är ett övergrepp att ta ifrån någon dess barn mot dess vilja... Vilket dravel!
    Om min dotter hade haft sex när hon var 8 år hade det varit en pedofil inblandad? och det är väl lite skillnad...? När man är 13-15 så kan man ha sex, inte alla men vissa har det. Jag hade det tex. När man är 8 tror jag ingen har det frivilligt..
    Mvh Sälen =)
  • Pellinell

Här verkar det i enormt hög grad handla om föräldrar som inte vågar vara just föräldrar för sina barn! En 13-åring är inte mogen att fatta det här beslutet, därför måste vi göra det åt dem. Det är vårt ansvar som föräldrar. Och det ansvaret vågar inte tonårsförespråkarna ta! Förfärligt att svika sina barn så.

• saraseal
    Anonym skrev 2006-10-10 11:31:00 följande:
    Inte fan ville Morsan ha vårdnaden Anmnbom vad jiddrar du om? Hon är förtidspensionerad för whiplash + har bröstcancer vad skulle hon vilja ha en bebis för? finns du i verkligehetn som vet noll om tonårsmammor?
    Alla har ju inte samma erfarenhet som du..
    Mvh Sälen =)
  • Lilith74

Saraseal: det är en pedofil inblandad nu också, i lagens mening.

• saraseal

Hur som helst så kan man inte tvinga en 13åring till abort, hur skulle det gå till+ med våld? det går ju ingen läkare med på

Mvh Sälen =)
  • Pellinell

Saraseal: så pappans läggning är det som avgör ditt stöd? Om hon har sex med en pedofil får hon inte fatta beslutet själv, om hon har sex med en "vanlig kille" (hur vanlig man nu är om man gör en 13-åring med barn) får hon fatta beslutet själv? Blir din kränkning av hennes beslutsrätt mindre om han är pedofil? Bara mer och mer snurrigt...

• Aaliyah

Om jag hade en 13-årig dotter som blev gravid och inte ville göra abort skulle jag ta henne i hampan och släpa henne till kvinnokliniken.

• saraseal
    Pellinell skrev 2006-10-10 11:34:08 följande:
    Saraseal: så pappans läggning är det som avgör ditt stöd? Om hon har sex med en pedofil får hon inte fatta beslutet själv, om hon har sex med en "vanlig kille" (hur vanlig man nu är om man gör en 13-åring med barn) får hon fatta beslutet själv? Blir din kränkning av hennes beslutsrätt mindre om han är pedofil? Bara mer och mer snurrigt...
    Jag bara menar att ingen 8 åring har sex utan nån typ av våld? jag hade själv sex när jag var 13, killen var ett år äldre och vi gjorde inget olagligt.

och jag förstår inte hur man kan tvinga nån till abort som är 13 år? det är ju praktiskt omöjligt. man kan ju försöka övertala men tvinga går ju inte.
    Mvh Sälen =)
  • MariaKsk88

Man kan INTE tvinga en 13-åring till abort, jag skulle aldrig göra det om det var min dotter. Däremot kommer hon att behöva OTROLIGT mycket hjälp.

• saraseal
    Lilith74 skrev 2006-10-10 11:34:22 följande:
    Nu vaknade min dotter! Och till skillnad från tonårsmammorna så tar jag hand om mitt barn och lämnar därför FL i och med det.
    det där var väl onödigt sagt? det finns ju ganska många tonårsmammor på familjeliv som säkert är underbara mammor
    Mvh Sälen =)
Svar på tråden gravid 13-åring