• Anonym

gravid 13-åring

Den omtalade är nyss fyllda 13 och gravid...
    min fråga är vad som kommer att ske med barnet?? kommer hon att få behålla barnet.. eller kommer soc att ta det efter födsen??
    vad händer med pappan som är 16 år???? kommer han att bli anmäld???

är så orolig över min bror, de vet inte alls vad de gör.. båda är otroligt omogna för sina åldrar!!!

tack för svar!

• Svar på tråden gravid 13-åring
  • Anonym

Våldtäkt är en handling där en individ tvingar en annan till samlag eller jämförbart sexuellt umgänge. Straffet för våldtäkt är fängelse i 2-6 år. För grov våldtäkt kan dömas till fängelse i 10 år; för flera grova våldtäkter påföljden blir högst 14 år.
    Sexualbrott regleras i svensk lagstiftning av kapitel 6 i brottsbalken. I 1 § 1 st sägs om våldtäkt:

Den som tvingar annan till samlag eller därmed jämförligt sexuellt umgänge genom våld eller genom hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara, döms för våldtäkt till fängelse, lägst två och högst sex år. Lika med våld anses att försätta någon i vanmakt eller annat sådant tillstånd.
    För att sexuellt umgänge skall klassificeras som våldtäkt måste, enligt den citerade lagparagafen, våld eller hot om våld (s.k. råntvång) föreligga. Föreligger bara ett vanligt hot döms istället för sexuellt tvång. Även utan tvång kan det dock vara fråga om en brottslig handling, t.ex. sexuellt utnyttjande av en person i beroendeställning.

• Anonym (blää)

anonym inlägg171b Det är STOR skillnad på 18 och 13!!  Nu pratade jag om att en 16-20+ åring har ett förhållande med en tex 13åring!

Jag pratade inte om vuxna människor som är tillsammans med någon äldre.

• Anonym (nejdu)

vem säger att det inte var den 13 åriga tjejen som tvingade honom till sex ? måste alltid den lilla gulliga tjejen vara offer ? varför kan inte killen vara ett offer ?

• Anonym (Jag)

Okej, så då undrar jag varför min bror, som är världens snällaste och goaste, sitter inne för våldtäkt på 6 månader och har ca 100 000:- i skadestånd?
    Han var 15, skulle fylla 16 och tjejen var 13, skulle fylla 14 någon månad senare.
    Det finns en relativt ny lag som gör att man döms till våldtäkt.
    Läs på lite mer innan ni yttrar er... Jag vet eftersom vår familj är drabbad..

• Anonym (Jag)

Och då har dom inte ens haft sex glömde jag skriva.
    Tjejen tog med sig min bror in på toaletten och gav honom en avsugning medan min bror generat skruvade på sig, vilket också är historien dom båda uppgav.
    Sen åker han plötsligt in, så jo, det blir rubricerat som våldtäkt.

• Anonym

Jag: Jisses och så finns det grova våldtäktsmän som går lösa!!! Stackars din bror tycker jag i det här fallet!

• Anonym (??)

Ingen som märkt att TS inte längre är kvar i den här tråden!
    Varför fortsätta disskutera när ni inte ens vet vad som har hänt!!
    Ingen har väl belägg för att detta var en våldtäkt??
    Nu har denna tråd verkligen spårat ur...

• Anonym

blää - jag tycker fortfarande det är upp till var å en. Är man kär så är man. Då spelar åldern ingen roll. Visst finns det många puckon där ute som "inte får annat", men å andra sidan finns det även ljuvliga 20 åringar som är tillsammans med lika ljuvliga 13-åringar å det har det bra tillsammans. Alla är vi olika.

Till (jag) fy... va hemskt... lider med dej. Anmälde tjejen honom eller var det nån annan??? För allt sexuellt umgänge är ju förbjudet om en är över å en under 15 och idag döms det väl som våldtäkt oavsett (nya lagarna för hårdare straff)
    Men det krävs väl en anmälan av ngn för att det ska bli rättsligt?
    Stackars kille

• Anonym

(??) men nu diskuteras ju inte TS heller... utan våldtäkter/lagar

• annbom

Anonym (jag): Barn under 18 ska inte sitta i fängelse så jag antar att sitter på något vårdhem, troligt ganska nära mig. Lite märkligt tycker jag att det är att han har blivit dömd, för i förarbetena så näms ju just om de är i samma ålder. Oralsex är också sex. Stannade målet i TR?

saraseal:Kul. Jag blir fördig jurist till våren

Svar på tråden gravid 13-åring