• Anonym

gravid 13-åring

Den omtalade är nyss fyllda 13 och gravid...
    min fråga är vad som kommer att ske med barnet?? kommer hon att få behålla barnet.. eller kommer soc att ta det efter födsen??
    vad händer med pappan som är 16 år???? kommer han att bli anmäld???

är så orolig över min bror, de vet inte alls vad de gör.. båda är otroligt omogna för sina åldrar!!!

tack för svar!

• Svar på tråden gravid 13-åring
  • saraseal
    Aaliyah skrev 2006-10-10 11:34:59 följande:
    Om jag hade en 13-årig dotter som blev gravid och inte ville göra abort skulle jag ta henne i hampan och släpa henne till kvinnokliniken.
    Tror du nån läkare där skulle genomföra den aborten?
    Mvh Sälen =)
  • annbom

Nu lämnar jag tråden här eftersom vissa går till direkta personangrepp. Sådana personer har jag mycket lite till övers för

• Anonym

Soc kommer inte ta bebis om hon inte missköter det såklart! ingen fara.
    Å pappan blir ej anmäld om han inte tvingat henne. Om de haft frivilligt sex och är i nära ålder till varandra så är det lugnt.

sen tror jag det bästa är att 13-åringen får utomstående hjälp och stöd i form av kurator. För att vända livet och frågorna rätt.

• Pellinell

Jag förstår inte Saraseal, är du emot att tvinga ett barn till abort eller inte? Har det betydelse hur hon har blivit med barn?

• Aaliyah

SaraSeal; om det är en vettig läkare så håller han eller hon med mig om att abort är det enda rätta. Sedan menar jag naturligtvis inte att man ska hålla fast flickan eller något sådant. Men både föräldrar och läkare och alla andra man kan mobilisera ska tala klarspråk om hur oerhört destruktivt det vore både för flickan och för barnet att inte göra abort. Jag skulle också göra klart att det inte blir tal om att lämna bebisen hos mig och leva vanligt tonårsliv om hon väljer att föda.

• saraseal
    Pellinell skrev 2006-10-10 11:42:32 följande:
    Jag förstår inte Saraseal, är du emot att tvinga ett barn till abort eller inte? Har det betydelse hur hon har blivit med barn?
    Ja jag gör stor skillnad på en 8 åring som blivit våldtagen, i det fallet skulle jag lite mer på läkarnas och barnpsyks beslut.
    En 13 åring kan man inte tvinga, det är en omöjlighet
    Mvh Sälen =)
  • Anonym (Mogen)

Visste dom inte riskerna med att ha sex?

• Anonym (tonårsmamm)

Jag undrar HUR många 8åringar som kan bli gravida? Jag vet ingen som har börjat få mens då

• saraseal
    Aaliyah Online

klart läkaren kan förespråka abort men  skulle l'karen göra aborten mot flickans vilja så skulle läkaren förmodligen hamna i fängelse...

Ni verkar ha missförstått mig lite, jag är inte alls för att 13 åringar ska ha barn men jag vet att an inte kan tvinga nån såpass medvetten person till abort och då skulle jag ta mitt ansvar och ta hand om det barnet. för mig skulle det inte vara nån uppoffring, för er kanske adoption skulle vara bättre.
    Mvh Sälen =)
  • Anonym (Jag)

Din bror kommer bli åtalad, min bror sitter nu för "våldtäkt" på en tjej som är 14 år som gav honom en avsugning. Han var 16 år vid tillfället.

Svar på tråden gravid 13-åring