• Anonym

gravid 13-åring

Den omtalade är nyss fyllda 13 och gravid...
    min fråga är vad som kommer att ske med barnet?? kommer hon att få behålla barnet.. eller kommer soc att ta det efter födsen??
    vad händer med pappan som är 16 år???? kommer han att bli anmäld???

är så orolig över min bror, de vet inte alls vad de gör.. båda är otroligt omogna för sina åldrar!!!

tack för svar!

• Svar på tråden gravid 13-åring
  • Många glada barn

Ja inte hade jag velat bli farmor för ett år sedan iallafall.
    har just fått en egen liten dotter.

• Pellinell

Tycker det är helt sjukt att det finns någon enda människa som försvarar en trettonårings rätt att behålla sitt barn.

• Anonym (Jag)
    annbom skrev 2006-10-11 13:06:02 följande:
    Anonym (jag): Barn under 18 ska inte sitta i fängelse så jag antar att sitter på något vårdhem, troligt ganska nära mig. Lite märkligt tycker jag att det är att han har blivit dömd, för i förarbetena så näms ju just om de är i samma ålder. Oralsex är också sex. Stannade målet i TR?saraseal:Kul. Jag blir fördig jurist till våren

Nej, han sitter inte i "B".

Tjejens kompisar gick till en lärare och berättade det eftersom tjejen i fråga hade börjat ångra det(hon har gjort detta flera gånger också) och då tog skolan kontakt med föräldrar och polis och tjejen började "må dåligt".

Men jag kan undra om hon mår dåligt eftersom hon har satt en stämpel och berövat en människa sitt liv + att föräldrarna fick veta hur hon var, eller om hon mår dåligt för att hon själv tog in honom på toaletten, drog ner byxorna mm och sög av honom. Om hon inte hade velat hade hon kunna bitit till hårt eller skrikit eftersom många visste om vad som hände..

• Anonym (Undrande)

Jag undrar varför ni som vill diskutera inte skapar egna trådar där ni kan hetsa fram era olika åsikter.

Jag förstår att ts inte vill skriva i denna tråd mer. Hon ställde ett par frågor som hon ville ha svar på och är uppenbart ledsen och orolig. Då behöver hon knappast en tråd som denna.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Undrande) skrev 2006-10-11 15:32:12 följande:
    Jag undrar varför ni som vill diskutera inte skapar egna trådar där ni kan hetsa fram era olika åsikter. Jag förstår att ts inte vill skriva i denna tråd mer. Hon ställde ett par frågor som hon ville ha svar på och är uppenbart ledsen och orolig. Då behöver hon knappast en tråd som denna.
    Det är kretsande kring ämnet och hon får massor av olika svar och erfarenheter.
  • annbom

Anonym (Jag): Jag tycker att det låter hemskt att han sitter inlåst, ja hela grejen. Därför undrade jag om ni gått vidare till HovR? Jag undrar om inte lagen behöver korrigeras lite, eller så är det kanske dommaren som behöver tas i örat

• Dream26

Pellinell: Håller med dig fullt ut i detta alltså en 13 åring ska absolut inte ha barn hon e ju försjutton ett barn själv hallåå vakna till och tänk om vaa...herregud

• Dream26

Sen kan man ju även undra om inte föräldrar har upplyst om prementivmedel jösses...

• Anonym (Jag)
    annbom skrev 2006-10-11 17:19:46 följande:
    Anonym (Jag): Jag tycker att det låter hemskt att han sitter inlåst, ja hela grejen. Därför undrade jag om ni gått vidare till HovR? Jag undrar om inte lagen behöver korrigeras lite, eller så är det kanske dommaren som behöver tas i örat
    nä, han fick avslag från HD..
  • Pellinell

Du med brorsan som blev avsugen; menar du att tjejen gjorde fel som lyssnade till sig själv när hon ångrade det hon gjort? Borde hon ha sugit och sett glad ut och i efterhand tryckt ner sin ångest? Hur vet du att hon inte var för rädd för att säga nej?

Svar på tråden gravid 13-åring