asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som
lr=eller
ja=jag
d=det
ne= nej
tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...
Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som
lr=eller
ja=jag
d=det
ne= nej
tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...
Jo, jag håller med, även fast jag inte är någon hejare på att stava. och det kan jag tycka ser obildat ut!
Obildat och obildat, det är kanske inte så snällt uttryckt. Men jobbigt att läsa blir det.
Utrymmet är inte begränsat här och man skriver på ett tangentbord där alla bokstäver är lätta att komma åt, så det borde inte vara såå jobbigt att skriva ut orden.
Mä gu! Alla måste ju få skriv va d vill!
Pöss!
*ironi*
(Håller med TS! )
Det inte bara ser obildat ut, det är obildat.
Enligt mig, då.
Ja, jag håller med. Bildad eller obildad skribent - jag läser ändå inte deras klipska inlägg, för jag orkar inte.
Jag har funderat över varför vissa skippar mellanslag men skriver kommatecken mellan orden istället. Varför? Och det är lite olika många kommatecken, finns det någon fantastisk regel man ska följa? Någon som vet?
jahopp så är man obildad för man inte skriver rent
Och folk som inte kan använda punkt. Eller komma. Eller stor bokstav i början (är iofs den minsta irritationen av dom).
Och som skriver ihop allt så man blir helt knäpp när man försöker läsa vad som står.
Nej, då låter jag bli att läsa istället, annars blir jag helt galen.
Och det finns måååånga fler ord som förkortas irriterande. Fast jag tror mest det är fjorton-femtonåringar som använder dom och skriver så? (Och bara det är irriterande, ÄNNU värre är det om det är vuxna människor som inte kan skriva ordentligt.)
skönt att man inte någonsin kommer att bli vuxen då
nej nej ,det är det som är så skrämmande att det inte är 14-15 åringar som skriver så! Utan helt vanliga vuxna.
Meh, vadårå? *asg* Asså spela roll lr??? E ju inte hela världen, juh?
Jätteirriterande, jag vet!
Värst är asså, lixom och oxå...