• jezzzica

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som

lr=eller
    ja=jag

d=det

ne= nej

tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...

• Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
  • MrsNelson

d e nog snarare så att ni inte hänger me i utvecklingen...hehe
    jag slänger ofta till med förkortningar och sådant bara för att det går snabbare!

• Sanber

hahahaha ja, kanske!
    men samtidigt så är jag "smittad" av detta syndrom ibland jag med!
    Speciellt  när jag är riktigt trött!

Fast då blir det mest: ja, det tycker jag iaf!

Inet så mycket lr och ne...jag menar NE => fattas ju bara en bokstav ju!*hehe*

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Y O D A

obildad vet jag inte - är efter humör och ork jag skriver förkortningar. Jag hade bra betyg i svenska - kan uttrycka mig "korrekt" om jag vill.
    Men jag kan hålla med om att vissa texter/inlägg man läser här, då undrar jag om det bara var 7 år i grundskolan innan det var "examen".
    Överanvändningen av frågetecken och utropstecken tycker jag är mycket mer irriterande, så irriterande att jag inte ens går in i trådarna.
    Avskyr när folk använder *s* och *asg* - ser så puckat tjejtjejigt ut.
    Har varit med om att killar skrivit *s* och *ler* mm - fy fan säger jag bara. Ryser i hela kroppen när jag ser sånt, usch.
    Meh,  lagom är bäst juh, lr?????????????!!!!!!!!!!!!!! *s*

hemma för stan är likadan, men det är ändå inte samma sak.
  • Tigger is a she

Men vissa förkortningar är allmänt accepterade, som i.a.f (i alla fall) t.o.m (till och med) o.s.v (och så vidare). Jag tror till och med att man fick lära sig vissa förkortningar i skolan, men jag kanske minns fel.

Det är de nya förkortningarna som inte behövs som är irriterande och som gör texten otroligt svårläst. Det finns ingen anledning att förkorta "eller" (som endast innehåller fem bokstäver) till "lr", eller "är" till "e" (som dessutom blir fel rent språkligt).

För mig känns det som lathet och kanske okunskap ibland. I alla fall struntar jag i att läsa sådana texter och inlägg, för jag orkar inte bry min hjärna att föröka reda ut språket.

Min förlust eller deras förlust? *rycker på axlarna*

• MrsNelson

jag är !!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????-missbrukare hehe

• Y O D A
    MrsNelson skrev 2006-10-03 13:53:02 följande:
    jag är !!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????-missbrukare hehe
     Sluta! Skrattande
    hemma för stan är likadan, men det är ändå inte samma sak.
  • MrsNelson

haha!!!! men vissa av dom här "nya" förkortningarna har inget med att göra vad man lärde sig i skolan utan det har med dataspråket att göra....bra eller inte? men det är så det fungerar

• Duckan74

Jobbigt och svårt att läsa när någon skriver så. Tappar bort mig och suckar flera gånger innan jag läst färdigt.

• LaFontaine

Ah men lixom d e inte mitt fel att ni tycker d e svårt å läsa vad ja skriver ja menar vadå d e väll inge svårt å se d lr hur??????????????????????????????? åh lixom vaddå ska ja inte få göra som ja vill lr????????????????? ah meh shit lixom

• Clobberella

Håller med TS, vissa inlägg går knappt att läsa för att det är så mycket förkortningar och slang, brist på kommatecken och punkter...

Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf