• jezzzica

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som

lr=eller
    ja=jag

d=det

ne= nej

tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...

• Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
  • TheDyingBride

Smultronbubbla:
    Du har inget att säga förlåt för. Inte så lätt att veta om man inte lyssnar på dom ju.
    Brukar dock förtydliga betydelsen lite nu och då för att folk inte ska tro jag är självmordsbenägen eller något, det kan ju tolkas lite fel. Du är långt ifrån den enda som tolkat det fel, tror det är två stycken som förstått betydelsen så.. Det säger rätt mycket

• gealach

Visst, det går fortare att skriva, men långsammare att läsa, och man skriver ju ändå med läsaren i åtanke.

Jag måste erkänna att jag inte läser inlägg som ser ut på det viset, nu anade jag att det låg något annat bakom rubriken eftersom den låg under "irriterande", annars hade jag inte ens klickat mig in.

• smultronbubbla

Thedyingbride

Ja, jag trodde ju du var deprimerad. Tur att det inte var så

• Winnertaco

Jag tycker att det ser lite, kanske inte obildat, men väldigt slarvigt ut. Har svårt för sånna förkortningar, orkar oftast inte läsa sånna inlägg, jag blir helt förvirrad! Ja istället för jag ser dock obildat ut, enligt mig. Men det är nog bara jag som är gammaldags! Jag har själv ovanor när jag skriver på forumet, som att sätta smileys efter var och varannan meing, tex!

• Rokka Jill

omg så man e obildad nu *suckar djupt världen går under... dagens i landsproblem*

tips: släpp datorn emmelanåt

• AMA68

Gealach skrev: "...orkar inte folk skriva orkar jag inte heller läsa."

Exakt!! Orkar inte skriva något långt inlägg så jag hakar bara på dig. Ok?

• AMA68

Rokka Jill: Det heter emellanåt...

• Hannah74
    Stör mej också på en massa e, mm. Men bara om det blir förmkt så texten blir svårläst. Har tom hänt att jag slutat läsa då det blir så svårfattat.

Men värst är det om de skriver en lång text utan mellanrum mellan stycken, jättesvårläst.
    Vågar man hoppas?
  • Polgara

Japp så irriterande!!Skrikandes

Det går knappt att läsa...ser jag det så undviker jag tråden.

Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf