• jezzzica

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som

lr=eller
    ja=jag

d=det

ne= nej

tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...

• Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
  • Mrs Mattsson

asch då jag förkortar även om det bara är en bokstav som istället för är kan jag skriva e beroende på vad för mening jag skriver.
    stavar även en massa fel när jag skriver, men orkar intebry mig om det helelr faktiskt. är stressad iaf när man sitter här haha

♥Min familj♥
  • Bonanza

Mrs Mattson - och som sagt, det är upp till dig. Men du ska ju då vara medveten om att du kanske får mindre respons på dina inlägg, och det är enbart ditt "fel".

Jag har sett många inlägg liknande detta: "ååå asså vaffö ignorerar alla mej ja e ju snell o ja skriver i trådar o inga svarar o ja blir lessen o ni e dumma".

Jaa, varför ignorerar man såna inlägg?

I'm back in the game!
  • Mrs Mattsson

fast om man får mindre respons på sina inlägg för man inte skriver som andra är det väldigt löjligt tycker jag. ska man bli utfryst för att man inte kan skriva lika fint o duktigt som alla andra

sjukt.

♥Min familj♥
  • Bonanza
    Mrs Mattson - nej, det är alltid (återigen) sändarens ansvar att se till att mottagaren förstår. Det är ju inte medvetet ignorering, utan helt enkelt att man inte förstår eller inte orkar traggla sig igenom inlägget. Jämför med någon som skriver på franska, det är inte alltid jag orkar traggla mig igenom det heller.
    I'm back in the game!
  • LinaP

Jag tycker det är okej att använda sig av talspråk i foruminlägg på nätet, men att inte använda stor bokstav eller skiljetecken och dessutom skriva förkortningar som enligt mig hör hemma på högstadiet, det är bara fult och jobbigt att läsa!Jag hoppar oftast över sådana inlägg, blir bara irriterad.

• LinaP

Haha, kolla så slarvig jag blev bara för det! Så kan det gå.

• VärstaGrymmaTjejen

Ehh.. VAD betyder mnska? den förkortningen förstår jag inte alls!

TS - Kan inte säga annat än att jag håller med!

• Leeluu

Bonanza: Jag skrattar ihjäl mig!

"ååå asså vaffö ignorerar alla mej ja e ju snell o ja skriver i trådar o inga svarar o ja blir lessen o ni e dumma".

Jag är också en av dem som blir väldigt irriterad på folk som inte kan skriva korrekt svenska. Om man är så (j-a) lat, varför bemöda sig om att skriva ett inlägg överhuvudtaget?
    Min 14-åriga systerdotter skriver sådär och jag bävar för hur det ska gå för henne i arbetslivet sen...

• MrsNelson

många gånger när det är slarvigt skrivet så kan det ju faktiskt bero på att det är en person som faktiskt har läs och skriv svårigheter som skrivit....

• Hustomten
    Bonanza skrev 2006-10-03 14:29:26 följande:
    Mrs Mattson - och som sagt, det är upp till dig. Men du ska ju då vara medveten om att du kanske får mindre respons på dina inlägg, och det är enbart ditt "fel". Jag har sett många inlägg liknande detta: "ååå asså vaffö ignorerar alla mej ja e ju snell o ja skriver i trådar o inga svarar o ja blir lessen o ni e dumma". Jaa, varför ignorerar man såna inlägg? I'm back in the game!

Ja inte är det lätt att läsa när det är skrivet sådär.
    Utan punkter, bara enstaka bokstäver, nja det känns som dom är skrivna av 10åringar.
Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf