asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som
lr=eller
ja=jag
d=det
ne= nej
tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...
Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som
lr=eller
ja=jag
d=det
ne= nej
tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...
Jag är 42...
Å skriver som en fjortiz när ja känner för D!
Fast det VÄRSTA är när det ser ut typ så här:
dÅ ba Så kOm vi Ba Å giCk bA å Då bA koM hAnS FaRSa va å dÅ bA skÄmDEs vi bA AsmYCkE ba Å hAn ba Nä sÅ fåR nI inTE göRA ba å vI ba NäÄÄäääÄÄääÄ vI är inGA fJårTiZZZar
Jag läser inte TS med den typen utav "skriftspråk". Jag är nämligen helt övertygad om att man är mindre begåvad om man skriver "me, ja, ba"....
Ser så FATTIGT ut.
TheDyingBride - men det är ju bara att kolla på Lunarstorm och alla presentationerna där... Skrivet i samma stil som ditt exempel - och alla bokstäverna i olika färg. Gärna olika varianter av knallrosa och -grönt.
Faktiskt, det var en diskussion om namnet Kevin här på fl. Och huruvida namnet var "white trash" eller inte. Min son heter Kevin, och jag hade gärna sett välformulerade, smarta svar av föräldrar som har hög inkomst och söner med namnet Kevin. Som jag själv. Men icke! "Asså, min pojk heter Kevin å vi e inga sopor!"
Mhm.
LillaLulla:
Men vad sjukt, ska familjen dömas efter namnen på barnen? Oj..
Det har jag aldrig hört.
Tror inte namnen har så mycket med att göra om man är "white trash" eller inte, men det är klart, svar som inte ens är skrivna ordentligt suddar ju knappast ut några fördomar heller. :/
Haha, jag är faktiskt medlem på Lunarstorm.
Till mitt försvar kan jag säga att jag har ingen presentation alls och är där enbart för att jag har gamla klasskompisar och vänner som är där. Och de är medlemmar av samma orsak som mig. Jag är värdelös på att ringa och maila och då funkar lunar rätt bra, så länge man inte ger sig in i någon fjortisdiskussion.
(Har flyttat 40 mil från min hemort så det är den enda kontakt vi har nästan)
TheDyingBride - jag har också Lunar. Och en jäkligt snygg presentation, om jag får säga det själv! (raggarflickan, by the way...
)
En rätt så kul sida, om man vill lära sig skriva som "kidsen": lunarizer.tapiren.org/
Lunarizer
LillaLulla:
Åh, nu måste jag genast in och snoka. Jag har samma nick som här. Det har jag överallt där jag är.
(fick lov att lunarizera den där texten också:)
ÅH, NU måZtE Ja genAZt in oCH zNOKa... *PöZza* JAg har ZAMma NiKK zom Här... *PöZzA* DeT Har JA öVeraLLt där Ja äR... *tihi*
Gah! HUR kunde jag glömma *pözza* när jag skulle skriva fjårtizstyle förut!!
när man shattar brukar IAF jag förkorta för att undslippa att det blir en text som blir 3 km lång....likadant när jag spelar online....då man använder FFS LOL ROFL osv...jag O du..blir lite kortare....iaf iallafall...ist istället osv...bha...ORKA
jag förstår inte alls vad ffs lol och det andra betyder så om vi hade chattat så hade jag inte förstått någonting
Men iof och ist är ju förkortningar som är vedertagna, likadant som t.ex. o.s.v. så det kan man ju skriva för att det skall ta mindre plats och gå fortare.
Men inte hitta på helt nya ord...
FFS LOL och ROFL används mkt i online spel=P..kanske inte det bästa ordvalet men effektivt när man är förbannad eller skrattar massa....FFS:for fuck sake...LOL:...laughing out loud....ROFL: Rolling over floor laughing...