asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som
lr=eller
ja=jag
d=det
ne= nej
tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...
Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som
lr=eller
ja=jag
d=det
ne= nej
tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...
Jag såg den här rubriken men struntade i att öppna tråden just för att jag avskyr den typen av förkortningar och tycker det är jobbigt att läsa såna inlägg.
Men så råkade jag klicka fel och vips hamnade jag bland självfränder
Jag stör mig också något oerhört på folk som inte orkar skriva ut hela ord eller använda skiljetecken när de skriver. OK om man sms:ar, då är varje bokstav en ansträngning, men på en dator har man ju hela tangentbordet...
Det blir mer svårläst, mer svårförståeligt och JA, jag tycker att det LÅTER obildat (även om man diskuterar kvantfysik!). Det låter som stereotypen av två tonåringar på bussen:
"Ah å JA då bah UUUUNGH ti honom o ba ööööh..."
TygTiger:
Aaaah!!!!!!!bah fan så jäla bra asså!!!!!!!!!!!!!!!å ja hålle me dej oxå änna då bah ööööh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tigger is a she:
Jag håller med.
Hahaha, jag höll på att få nippertippan när jag läste din rubrik, skulle precis gå in och kolla vad det var för jobbig människa som skrivit den..
Skönt att veta att det inte bara är jag som stör mig på sådant...
Svar till Rokka Jill: Ja? Det var bara ett tips tillbaka till dig i all välmening. Du gav ju oss tips...
Håller helt med. Antar dessutom att jag är ovanligt trög för det tog en evighet innan jag förstod var lr betydde
Word!