• jezzzica

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som

lr=eller
    ja=jag

d=det

ne= nej

tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...

• Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
  • Miio Min Miio
    jag kommer (iaf) fortsätta skriva så!det betyder inte att jag behöver vara outbildad å dum för det!även om jag då inte har utbildning haha.. ...
  • hillson

Jag tycker det är skitjobbigt att läsa vissa meningar med nya förkortningar..
    Bättre att skriva så man förstår annars är det lätt att man bara hoppar över det någon skrivit fast det kanske är viktigt..
    Jag förlorar intresset om jag måste sitta och gissa mig fram.

• Miio Min Miio
    hilsson.ja det är ju sant ioförsej (iof) hehe.. .. ..
  • AMA68

Inget fel på VEDERTAGNA förkortningar (t.ex., osv., m.m., e.d., bl.a., dyl., m.fl.).
    På internet finns dessutom smileysar och en del mer eller mindre vedertagna förkortningar bland VANA användare (LOL, iofs, *s*). Dock varierar ju dessa mellan olika grupper/forum/regioner/länder och är man inte SÄKER på att mottagaren/-na förstår tjänar faktiskt samtliga inblandade på att man använder det inhemska språket - på det här forumet: svenska.

Om inte annat så för att inte utesluta t.ex. nybörjare, dyslektiker, invandrare och folk som inte ens läser trådar med innehåll på "Lunar-språk"...

• Tigger is a she

Jag undrar fortfarande:

Vad är bäst i en text - att det går snabbt att skriva (för en person) eller att det går snabbt att läsa (för 3000 personer)?

• Fjuppan

Här håller jag faktiskt med....jag tycker att man misshandlar språket när man inte skriver orden "på riktigt". Den värsta förkortningen tycker jag är imon=imorgonSkrikandes

• Tygtiiger

För att vara lite mer positiv för en gångs skull (istället för gnälltiger):
    Det här tycker jag OM!:
    Stor bokstav i början av meningar
    Skiljetecken
    Endast vedertagna förkortningar och då i måttlig mängd
    Styckeindelning av långa inlägg
    Brödtexten satt i "normal" stil och fetstil/kursivt/versaler endast använt för betoningar
    Smileys

...och ROTFLMAO (Rolling On The Floor Laughing My Ass Off)

• markattan

ROTFLMAO det tar ju för lång tid att skriva juuuuuuuuuuu

• Clavi

TS: Halleluja. Du har så rätt, så det är inte klokt.

Wt personifierat.

Jämställdhetian
  • Tigger is a she

TygTiger:

"För att vara lite mer positiv för en gångs skull (istället för gnälltiger):
    Det här tycker jag OM!:
    Stor bokstav i början av meningar
    Skiljetecken
    Endast vedertagna förkortningar och då i måttlig mängd
    Styckeindelning av långa inlägg
    Brödtexten satt i 'normal' stil och fetstil/kursivt/versaler endast använt för betoningar
    Smileys"

Ja! Det tycker jag också om Framför allt gillar jag korrekta och rätt antal skiljetecken på rätt plats

/Positiva Tigger

Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf