• jezzzica

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Är det bara jag som stör ihjäl mig på när folk skriver förkortningar som

lr=eller
    ja=jag

d=det

ne= nej

tycker det ser så fruktansvärt obildat ut...

• Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
  • MansonDust

Jag skriver iaf och iofs. Men det é för att det är så långt att skriva.

• MansonDust

Annars stavar jag så korrekt jag kan Och jag é en ung mamma.

• TheDyingBride

MansonDust:
    Det är förkortningar jag också använder. Finns några till som jag såklart inte kommer på nu. De tar ju ett halvår att skriva ut annars.

Har däremot svårt för förkortningar på ALLT. Gaah. Kanske är jag som börjar bli gammal bara?

• TheDyingBride

Jag tycker det är lättare att skriva korrekt än att skriva förkortningar.
    om ja ska skriva så här hela tin så måste ja tänka innan varje ord ja skrive för annars skriver ja riktit atomatist åsså måste ja tebax å ändra alla ord t förkortningar å den här meningen har tagit flera min att skriva nu

• jezzzica
    MansonDust skrev 2006-10-03 15:18:11 följande:
    Annars stavar jag så korrekt jag kan Och jag é en ung mamma.
    jag måste bara fråga...hur utalar man ett ensamt e med apsotrof?  Skall det vara att du ÄR en ung mamma

Nej men ärligt talat så menar jag ju självklart inte folk som har läs och skrivsvårigheter och som har svårt att stava, kanske stavar aldrig med två ll eller något. Inte heller förkortningar som är vedertagna. som t.ex. och t.o.m. 
    MrsNelson skrev 2006-10-03 14:51:02 följande:
    det jag menar är att när man tex chattar, skriver i forum på klotterplank och liknande så tycker jag inte att det är fel att använda talspråk!
    talspråk är ju en sak, självklart så kan man använda det. Talspråk är t.ex. ska (skriftspråk: skall)

män ska man stava presis som d låter lr skriva som man lärt sej..... och nu kom jag på ett till... Dej och mej, herregud det finns ju hur många som helst
  • Clobberella

Det jag inte förstår är hur det kan gå snabbare att skriva "é" än "är", det är ju precis lika många tecken...

• MrsNelson

självklart kan man inte övrdriva för mycke, då är de ingen som fattar!!

• LillaLulla

Det värsta av allt är nog när -is ändelserna kommer fram. Exempel: Rådis, mellis... Blä.

• Danbala
    LillaLulla skrev 2006-10-03 16:23:46 följande:
    Det värsta av allt är nog när -is ändelserna kommer fram. Exempel: Rådis, mellis... Blä.
    Äsch, LillaLullis, vilken tråkis du är! Räcka ut tungan
    [...fnord...]
Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf