• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • E l l a

Min sambo tävlar inom en viss sport och vinner ibland ganska stora summor pengar. Tyvärr märkte vi, de första gångerna när man blev helt till sig över vinsten, att folk blev både sura (=avundsjuka) samt att många jämt bara skulle prata om pengar och deras ekonomiska problem (= hinta att de gärna kunde ta emot lite), för att inte tala om familj och släkt som vissa i det närmaste krävde att man skulle ge dem pengar. Man känner sig dels fruktansvärt elak då man "ignorerar" deras problem, men samtidigt är ju de inte vårt ansvar. Det uppstod så otroligt mycket spänningar pga detta - folk som blev sura för att de inte fick något, dels vi som blev lite stötta över alla som bara hörde av sig och krävde få, och allt skitsnack som uppstod kring oss. Människor blir så avundsjuka så man blir helt ställd.

I ditt ställe hade jag sagt att ni vunnit en mindre summa, men inte exakt hur mycket. På tex en miljon finns det inte lika mycket att "kräva" som på 17, en miljon är ju något  man lätt slösar upp. Andra vet att ni har vunnit något (något som också kan vara svårt att annars dölja) men de vet inte hur mycket. Våra nära får numera veta att sambon vunnit, men om man vunnit en tusenlapp eller flera hundra, det är inget vi delar med oss av - vi brukar svara att "tillräckligt".

På något sätt verkar folk lättare acceptera tex 5000-10000 kr/månad mer än ett helt stort belopp...

Grattis förresten och lycka till!

• Jiie

Ella; förstår dig!

Vet inte om du läst ovanstående inlägg om HUR man vinner på Lotto??

• Marija75

vad bra Jie ! då ska jag hålla tummarna så du får storkovan

• Anonym

Först vill jag bara säga Grattis waow vilken vinst!!! I vintras vann vi lite pengar..inga enorma summor men strax under 100.000 och när vi berättade det så får vi jämt höra hur rika vi är och "De rika de kan" m.m. detta är oerhört jobbigt att höra. särskilt när pengarna är slut. Nu när vi vinner pengar väljer vi att inte säga det till någon för det är så jobbigt att höra deras kommentarer.
    Jag hoppas att ni kommer på ett sätt som passar er!
    Lycka till!

• Ensamheten

Berätta inte. Skulle inte jag ha gjort. Tror det skulle ge mer negativt än positivt. Grattis föresten :)

Kram

• mamma69

Berätta inget då om ni redan har gott ställt så behöver det ju inte märkas!

• Jessica24
    GRATTIS!
    Får man passa på att fråga hur ni vann pengarna?
  • Anonym

TS skrev tidigare att det var på Lotto, sju rätt plus 2 rätt på joker... MEN ingen 17-miljonersvinst har gått ut... Det MINSTA man kan vinna på den kombinationen som Svenska Spel garanterat är 50 MILJONER. Sååå, jag tror tyvärr inte på TS...

• ängeln 25

Grattis... Klart det sticker lite i ögonen vem vill inte ha så mycket pengar.. Jag skulle nog säga att jag vunnit men inte hur mycket...

Grattis och ha det gott

Svar på tråden Vunnit pengar